اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل:

تقوا شاخصه اصلی بصیرت و حصار دفن شیاطین است

خبرگزاری فارس: رئیس دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: تقوا شاخصه اصلی داشتن بصیرت و حصار دفع شیاطین روزگار است.

تقوا شاخصه اصلی بصیرت و حصار دفن شیاطین است
حجت‌الاسلام حمید معاضدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، با تبیین معیار جامعه بصیر اظهار داشت: تقوا شاخصه اصلی داشتن بصیرت و حصار دفع شیاطین روزگار است که می‌تواند به درستی مرز حق و باطل را از هم تمیز دهد.
وی سخن امام حسین (ع) را خطاب به یزیدیان زمان یادآور شد و خاطر نشان کرد: آن حضرت در روز تاسوعا خطاب به یزیدیان اعلام می‌کند که سخنان من در شما کارگر نیست چرا که شکم شما پر از لقمه‌های حرام و آتشین است.
معاضدی با بیان این‌که اکثر به خطا رفتگان صحنه عاشورا شکستگان مرز حق و باطل در استفاده از حقوق بیت‌المال بوده‌اند، اضافه کرد: شیطان در مراحل مختلف انسان را دچار وسوسه می‌کند و در آزمایش‌هایی که برای بشر تدارک دیده شده سعی در به سقوط کشیدن انسان‌ها دارد اما انسان صاحب بصیرت و با تقوا در حصار شیطان گرفتار نمی‌آید.
این مسئول نقش ایمان و تقوای الهی را بسیار با ارزش و با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: مؤمن واقعی اهل تقوا است و رهبر معظم انقلاب نیز در بیان هشت شاخص قرآنی و احادیث نبوی معیار حق و باطل و بصیرت و ناآگاهی را برمی‌شمارند.
معاضدی یکی از این شاخص‌ها را دوراندیشی و آینده‌نگری اعلام کرد و گفت: انسان دوراندیش باید با تحلیل درست خود را از عملکردهای ضعیف و بی‌بنیه دور کند.
به گزارش فارس، رئیس دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل افزود: تا زمانی که ما از گذشته خود عبرت نگیریم، قادر نمی‌باشیم راه پیش روی خود را شناخته و در آن گام برداریم.
وی حب ریاست، مال دنیا، بی‌اهمیت شمردن حلال و حرام و... را از اسباب افتادن به دام شیطان توصیف کرد و اظهار داشت: همان‌گونه که طلحه و زبیر یاران و انصار نبی مکرم اسلام در دوران حکومت حضرت علی (ع) دچار بی‌بصیرتی شدند ما نباید غره شده و در شناخت حق از باطل دچار گناه و معصیت شویم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول