اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

راه‌ نجات انسان رعایت تقوا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: طبق آیات و روایات الهی تمام راه‌های نجات انسان به پرهیزکاری و رعایت تقوای الهی منتهی می‌شود.

راه‌ نجات انسان رعایت تقوا است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت الاسلام سید فرج‌الله موسوی در خطبه اول نماز جمعه گچساران ضمن دعوت همه به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار داشت: طبق آیات و روایات الهی تمام راه‌های نجات انسان به پرهیزکاری و رعایت تقوای الهی منتهی می‌شود.
وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در زمینه اهمیت رعایت تقوای الهی افزود: کسانی که این خصلت زیبا و برجسته الهی را ملکه ذهن و عمل در زندگی خود قرار ندهند بر اساس آموزه‌های دینی همان گمراهان هستند.
موسوی تصریح کرد: تقوا و پرهیزکاری راه رهایی از تاریکی‌ها و گره خوردگی به مبدأ فیاض حضرت حق تعالی است.
خطیب جمعه گچساران ابراز داشت: مرگ حق همه انسان‌ها بوده و پایان و انتهای زندگی بشریت نیست بلکه آغاز حیاتی جاودانه و همیشگی درب دنیای دیگری است.
موسوی ادامه داد: پیش از این‌که دیگران شاهد مرگ ما باشند باید اعمال و رفتار خود را اصلاح کرده و تقوای الهی را سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم.
وی با اشاره به خداشناسی از راه بررسی عظمت منظومه شمسی ابراز داشت: بررسی و کاوش در عظمت منظومه شمسی انسان را به خداشناسی منطقی و علمی هدایت می‌کند.
موسوی بهترین سخن در میان ادیبان و شاعران درباره توحید را سخن نظامی گنجوی عنوان کرد و افزود: توحید شناسی و درک عظمت خداوند در خلقت انسان را می‌توان در شرف‌نامه نظامی گنجوی به‌خوبی درک کرد.
امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) که امام نقی نیز نامیده می‌شود به‌دلیل طهارت روح و پاکی ضمیر به‌عنوان محمد نقی (ع) شناخته شدند.
موسوی افزود: نقی به کسی گفته می‌شود که همه وجودش را تقوای الهی محصور کرده باشد و این کنیه به همین دلیل به امام جواد (ع) اعطا شد.
وی ضمن تبریک به مناسبت ازدواج نورانی و مقدس بهترین انسان‌ها امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) عنوان داشت: در میان تمامی مردان عرب لیاقت همسری حضرت فاطمه (س) شایسته امام علی (ع) بود و این رازی بزرگ در عرصه جغرافیای عالم و تاریخ بشریت است.
موسوی ادامه داد: ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) پیوند آسمانی بود که مانند آن هیچ وقت در تاریخ بشریت تکرار نشد.
خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: امام علی (ع) پیشوای پارسایان با فاطمه (س) برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خداوند بالاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت.
موسوی با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده گفت: حسین فهمیده به دلیل سن کم و انجام کاری بزرگ مورد تعریف امام خمینی (ره) قرار گرفت و در تاریخ ماندگار شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول