اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

تقوا ترمز بازدارنده مسیر انحراف است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: تقوا و پرهیزکاری ترمزی نیرومند بوده که انسان را از پرتگاه‌ها و مسیرهای خطرناک و انحرافی باز می‌دارد.

تقوا ترمز بازدارنده مسیر انحراف است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت‌الاسلام سید‌فرج‌الله موسوی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به پرهیزکاری و رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری نیروی کنترل درونی بوده که انسان را در برابر طغیان شهوات حفظ می‌کند.
وی افزود: تقوا و پرهیزکاری ترمزی حساس و نیرومند است که انسان را از پرتگاه‌ها و مسیرهای خطرناک و انحرافی باز می‌دارد.
موسوی با اشاره به اهمیت تقوا و پرهیزکاری در گفتار امامان معصوم با نقل حدیثی از امام علی (ع) عنوان کرد: تقوا و پرهیزکاری مانند مرکبی راهوار بوده که سوار خود را تا درون بهشت می‌برد.
خطیب جمعه گچساران با تسلیت به‌مناسبت ماه محرم بیان کرد: ماه محرم ماه شهادت، خون، مجاهدت در راه خدا، کشتن نفس و مبارزه با هواهای نفسانی است.
موسوی افزود: امام حسین (ع) با آگاهی کامل از عاقبت و سرانجام قیام خود، شناخت موقعیت اجتماعی و جغرافیایی مردم کوفه و سست عنصر بودن آن‌‌ها جان خود را برای حفظ قرآن، سنت، زنده ماندن توحید و یکتاپرستی و دستاوردهای پیامبر خدا فدا کرد.
این مقام دینی و علمی گچساران تأکید کرد: اگر امام حسین (ع) و قیام عاشورا نبود چیزی وجود اسلام در عالم محو می‌شد.
موسوی ادامه داد: ادامه حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اسلام در گرو خون امام حسین (ع) است.
وی با اشاره به تأثیرپذیری بسیاری از انقلاب‌های به وجود آمده در جهان از قیام امام حسین (ع) انقلاب بزرگ هند با رهبری گاندی را یکی از این انقلاب‌ها عنوان کرد و گفت: گاندی پس از شکست استعمار پیر انگلیس و بیرون کردن آن استعمار از هند، قیام خود را برگرفته و ارث گرفته از قیام امام حسین (ع) عنوان کرد.
موسوی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم‌های سوگواری قیام کربلا در کشور عنوان کرد: نخستین مراسم سوگواری امام حسین (ع) در مسجد کوفه و توسط حضرت زینب(س) برگزار شد.
خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان بیان کرد: خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که نسبت به سایر نهادهای اجتماعی مهم‌ترین نقش را در توسعه و رشد مراحل حیات بشر دارد.
موسوی افزود: امروزه براثر تهاجم فرهنگ منحط و ضد اخلاقی غرب، نظام مقدس خانواده دچار تزلزل و بحران شده است.
وی اظهار کرد: یکی از عوامل تزلزل خانواده‌ها عدم آشنایی زوجین نسبت به حقوق همدیگر بوده و خانواده‌ها باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند.
موسوی معتقد است افرادی که در واحد کوچک خانواده رشد یافته و تربیت می‌شوند به میزان رشد و شکوفایی‌‌شان در واحدهای اجتماعی بزرگ انسانی سهم داشته و تأثیرگذار هستند.
وی با اشاره به اهمیت خانواده در اسلام تصریح کرد: نظام خانواده دارای جایگاه بالا و شایسته‌ای در اسلام است و در ثواب، عبادت و بندگی تأثیرگذار است.
موسوی عنوان کرد: زوجین برای همدیگر به‌عنوان لباس و پوششی هستند که همدیگر را از آلودگی، فساد و فجور محافظت می‌کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول