اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه فارسان:

جوانان برای مقابله با جنگ نرم دشمن به سلاح علم و تقوا مجهز شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فارسان گفت: به‌منظور مقابله با جنگ نرم دشمن جوانان به سلاح علم و تقوا مجهز شوند.

جوانان برای مقابله با جنگ نرم دشمن به سلاح علم و تقوا مجهز شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر ظهر امروز در همایش مشترک ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد با فرماندهان حوزه‌های مقاومت این شهرستان، اظهار داشت: علم، تقوا و بصیرت بهترین سلاح برای مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی افزود: برگزاری برنامه‎های اعتقادی و معنوی در پایگاه‌های بسیج مساجد نشانه وحدت و همدلی ائمه جماعت، هیئت امنای مساجد و نیروهای مخلص و انقلابی بسیج است.
پوراکبر اولویت اصلی برنامه‌های اعتقادی و فرهنگی مساجد را تربیت نسل جوان بر اساس فرهنگ غدیر و ولایت برشمرد و گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با جنگ نرم دشمن باید جوانان به سلاح علم، تقوا و بصیرت مجهز شوند تا در مواجهه با تهاجم فرهنگی تسلیم شبهات، خواسته‌ها و تهدیدهای دشمن نشوند.
امام جمعه فارسان ادامه داد: برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری‌های مستمر در برنامه‎های اعتقادی و فرهنگی سبب جذب مخاطبین به مساجد و پایگاه‌های مقاومت شده که این امر بهره‌برداری معنوی را افزایش می‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه جوانان به عنوان آینده‌سازان جامعه اسلامی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های این کشور به شمار می‌روند، گفت: برهمین اساس تلاش در راستای توسعه آگاهی‌های دینی آنان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.
پوراکبر ادامه داد: اگر میزان معرفت جوانان به آموزه‌های دینی و زلال معارف دین از رشد و نمو مطلوبی بهره‌مند باشد، شخصیت دینی آنان به گونه‌ای شایسته شکل خواهد گرفت و هنگام ورود به جامعه اسلامی تاثیر به‌سزایی در آن جامعه پدید خواهند آورد.
وی با اشاره به راهکارهای جذب جوانان و هدایت آنان به مساجد، گفت: نیاز‌سنجی و شناخت روحیات جوانان، توجه به آراستگی‌، نظافت و بهداشت مساجد، نقش مؤثر امام جماعت، اهتمام در پاسخگویی به شبهات فکری و دینی جوانان،  ملال‌آور نبودن سخنرانی‌های و‌اعظان مساجد از مهم‌ترین این راهکارها محسوب می‎شود.
امام جمعه فارسان ادامه داد: مشارکت دادن جوانان در فعالیت‌های جمعی و گروهی، طولانی نکردن اقامه نمازهای جماعت از دیگر این راهکارها به‎شمار می‎رود.
همایش مشترک ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد با فرماندهان حوزه‌های مقاومت این شهرستان با حضور بیش از 120 نفر از ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت شهری و روستایی شهرستان فارسان برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول