اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

بی‌تقوایی در جمع‌آوری و هزینه ثروت، فاجعه‌آور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: اگر در جمع‌آوری ثروت و هزینه آن بی‌تقوایی صورت گیرد شاهد بروز فاجعه خواهیم بود.

بی‌تقوایی در جمع‌آوری و هزینه ثروت، فاجعه‌آور است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه در همدان، اظهار کرد: موضوعی که به مناسبت خیزش عظیم کشورهای اروپایی در برابر دولت‌های غاصب و تبهکاران مطرح شده، بحثی بسیار مهم است.
وی افزود: بحث این بود که اگر حکومت‌ها، جهالت‌ها، هوسرانی‌ها، افکار شیطانی و ضد بشری را کنار بزنند ثروتی را که برای رفاه انسان‌ها خلق شده از روی عدل و انصاف در اختیار مردم قرار دهند، حتی یک مورد فقیر در سراسر دنیا نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در زمان حکومت یگانه منجی عالم بشریت ثروت‌های دنیا به حدی عادلانه توزیع می‌شود که یک فقیر نیز نخواهد بود، گفت: اگر در مکتب حیات‌بخش اسلام تخصص داشته باشیم متوجه آن می‌شویم که این دین ارزشی قبل از آن که به مسائل دین بپردازد، به مسائل و مشکلات اقتصادی و روزمره پرداخته است.
امام جمعه همدان با اشاره به نامگذاری سال به عنوان جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری، عنوان کرد: به واقع اگر روحانیون رده بالای دین و تشیع و متخصصان اقتصاد به صحنه بیایند و مبانی دین را راجع به اقتصاد مطرح کنند، الگویی ارائه می‌شود که بر اساس ان این الگو می‌تواند سمبل زیبا و ارزشمندی از اقتصاد باشد که حتی دیگر کشورها نیز از آن الگوبرداری کنند.
وی با بیان اینکه برخی به غلط استنباط می‌کنند که همه دین اسلام نماز و روزه و عبادت است، متذکر شد: این برداشتی ناشیانه از دین است چرا که این دین مبین به معاش و روزی حلال نیز تأکید فراوان کرده است و فقر را بلایی خانمان سوز می‌داند.
محمدی با اشاره به اینکه فقر همه ارزش‌های اسلام را نابود می‌کند، اظهار کرد: فقر عامل نابودی اخلاق، رفتار و علم انسانی است چرا که عقل و فقر مرز مشترکی دارد و یک انسان باید از نظر معرفتی و ایمان بسیار بالا باشد که در فقر رنگ نبازد.
وی با بیان اینکه قبر بهتر از فقر است، تصریح کرد: اگر مرگ‌ها را رده‌بندی کنند بدترین نمونه مرگ این است که فرد گرفتار فقر باشد چراکه فقر بزرگترین مرگ سرخ انسان است.
امام جمعه همدان افزود: اینکه در کشورهای سرمایه‌داری اکثریتی توان امرار معاش ندارند اما اقلیت سرمایه‌دار همه ثروت‌ها را انباشت کرده‌اند، سبب شرمساری است چرا که حق مظلومان است که پایمال شده است.
وی با بیان اینکه هر کجا ثروتی انباشته می‌شود، حقی پایمال شده، گفت: اگر امرار معاش و کسب روزی از راه‌های عادلانه و بر اساس خطوط اسلام صورت گیرد، انباشت ثروت در دست عده‌ای محدود نمی‌شود.
محمدی گفت: بر اساس شرع مقدس و تکیه به فرامین دین مبین اسلام است که جلوی این غارتگری‌ها گرفته می‌شود و بدست آوردن ثروت و هزینه آن از راه حلال میسر می‌شود.
وی با بیان اینکه در جامعه اگر در جمع‌آوری ثروت و هزینه آن، بی‌تقوایی شود، فاجعه به بار می‌آورد، خاطرنشان کرد: 9 شعبه از دین در خصوص روزی حلال است و یک شعبه از آن عبادات است اما متأسفانه ما اسلام را تک‌بعدی تعریف کرده‌ایم و مردم نیز آن را تک‌بعدی شناخته‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با تأکید بر لزوم معرفی همه ابعاد دین به مردم، گفت: اگر طبق دستورات قرآن کریم، فرامین دین را پیاده کنیم و به آن نیز مقید باشیم یک ریال حرام به زندگی ما وارد نمی‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول