اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد عفاف و حجاب شهرداری رشت:

حجاب نشانه تقوا و دیانت است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد عفاف و حجاب شهرداری رشت گفت: حجاب زن نشانه دیانت، ایمان و تقوای اوست.

حجاب نشانه تقوا و دیانت است
به گزارش خبرگزاری فارس در رشت، محمود فریدونی ‌در جمع خواهران بسیجی شهرداری این شهر با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: تمام کسانی که زندگی بشر و تحولات آن را ارزیابی کرده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که از آغاز پیدایش انسان، هر یک از زن و مرد کوشیده‌اند که پوشش مناسب خود را تهیه کند.
وی با بیان اینکه تلاش همیشگی بشر برای تهیه پوشاک با آموزش خاصی همراه نبوده است، ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که از فطرت درونی‌اش سرچشمه گرفته است.
رئیس ستاد عفاف و حجاب شهرداری رشت عنوان کرد: حجاب زنان پیشینه‌ای طولانی دارد و با مطالعه آثار تمدن‌های مختلف به این نتیجه می‌رسیم که این فرهنگ از عادت‌های کهن تمدن‌های بشری بوده است.
به گفته این مسئول، اسلام حجاب را لطف و عنایتی از طرف خداوند متعال می‌داند و مسئله تحمیل، محدودیت و خشونت در آن مطرح نیست.
وی با اشاره به اینکه زن با رعایت حجاب، نشانه‌ای از دیانت، ایمان و تقوا دارد، خاطرنشان کرد: حجاب نوعی ارزش در زن به وجود می‌‌آورد تا بتواند از این راه در مسائل اجتماعی و سیاسی مشارکت کند.
فریدونی‌ درباره ارزش و قدرت تاثیر حجاب بیان کرد: استعمارگران هرگاه تلاش کرده‌اند که بر اختناق خود در جامعه بیفزایند و به حیله‌های خود دست یابند تا این دژ استوار که ضامن ایمان و عفاف و عامل گسترش فضیلت در جامعه اسلامی است را از میان بردارند ‌یا آن را کم رنگ جلوه دهند، موفق نمی‌شدند.
وی‌ حجاب و عفاف را مروارید گرانبهایی دانست که زن و مرد با دستیابی و حفظ آن می‌توانند از گناه مصون بمانند و همواره آسمانی‌ترین راه‌ها را برگزینند.
نایب رئیس ستاد عفاف و حجاب شهرداری رشت نیز در این همایش اهمیت به فرهنگ تعالی بخش حجاب و عفاف را زمینه دستیابی به اهداف تربیتی و توسعه فرهنگ دینی دانست و اظهار کرد: پویایی فرهنگ دینی در شرایط کنونی به پویایی روش‌ها، نگرش‌ها و برنامه‌هایی وابسته است که در سطح خانواده، نظام‌های آموزشی و سیاست‌های حاکم بر جامعه تعریف می‌شود و باید از حالت کلیشه‌ای و تحمیلی خارج شده و با روش‌های علمی و صحیح ارائه شود.
ابوتراب جوان حق‌پرست، با بیان اینکه رعایت حجاب یکی از جلوه‌های رفتاری زن و مرد مسلمان است، خاطرنشان کرد: داشتن پوشش مناسب نه تنها سبب امنیت خود فرد از آسیب‌های مختلف است بلکه موجب تحکیم خانواده، آرامش روانی افراد جامعه و افزایش امنیت در جامعه نیز هست.
وی تصریح کرد: برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و اثر بخشی شیوه‌های تربیتی مربوط به حجاب در دل و جان افراد باید رغبت و نیاز درونی نسبت به این مسئله در آنها ایجاد شود تا انگیزه کافی برای بروز رفتار سالم را داشته باشند و نیز روش‌ها و شیوه‌های تربیتی فعال و مناسب جانشین شیوه‌های غلط و منفعل شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه ایجاد روحیه عفت و حیا باید از سال‌های اولیه کودکی با انجام رفتار‌های مناسب آموزش داده شود، افزود: این امر موجب نهادینه شدن فرهنگ حجاب در شخصیت کودکان می‌شود به طوری که فرد در نوجوانی و جوانی تابع همان ارزش‌ها می‌شود.
جوان حق‌پرست، رعایت حجاب را موجب تحکیم خانواده و آرامش روانی افراد جامعه و افزایش امنیت دانست و بیان کرد: تلاش برای ارتقای فرهنگ حجاب در راستای اهداف بلند نظام اسلامی بر همه ما ضرورت دارد.
دبیر ستاد حجاب و عفاف شهرداری رشت نیز در این همایش رعایت پوشش اسلامی برای زنان در جامعه را از ضروریات دین مقدس اسلام دانست و اظهار کرد: حجاب به معنای پوشش معقول برای جلوگیری از فساد و حفظ کرامت زن است.
کبری مرادی افزود: حجاب هرگز به معنای محدودیت زن نیست زیرا فلسفه حجاب حکم ورود زن به عرصه اجتماع را دارد که همان آزادی زن است نه حصر و محدود کردن او.
وی‌ بی‌اعتنایی به پدیده بدحجابی در جامعه و گذشتن از کنار آن را موجب پیامدهایی ناگوار برای فرد و جامعه عنوان کرد.
در این همایش از زنان محجبه شهرداری رشت قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول