اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

افزایش 29 درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در قیاس با هشت ماهه سال قبل بیش از 29 درصد افزایش یافته است.

افزایش 29 درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفر نوع‌خواه عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: مجموعه اعضای فعال در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در هشت ماهه امسال به 40 هزار و 525 نفر رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30 هزار نفر بود.
وی با اشاره به رشد سایر شاخص‌های کتابخانه‌ای افزود: متوسط میزان مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های عمومی 114 هزار و 219 نفر در هشت ماهه اول سال‌جاری بود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد را نشان می‌دهد.
نوع‌خواه یکی دیگر از شاخص‌های کتابخانه‌ای را که بیشترین رشد را در سال‌جاری داشته است، میزان امانت کتاب اعلام کرد و بیان داشت: متوسط میزان امانت در ماه در کتابخانه‌های عمومی 66 درصد افزایش داشته است.
این مسئول تصریح کرد: از 42 هزار نسخه در آبان ماه سال قبل نسخ موجود کتابخانه به بیش از 71 هزار نسخه تا پایان آبان ماه رسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود کتابخانه‌های عمومی را جز یکی از مکان‌های پویا و مهم فرهنگی دانست که روزانه آحاد مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران از این مکان‌ها و خدمات ارایه شده در آن بهره می‌گیرند.
به گزارش فارس، معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بزرگ‌ترین و مجهزترین کتابخانه‌های عمومی را کتابخانه مرکز اردبیل دانست و خاطر نشان کرد: در این کتابخانه تلاش شده است تجهیزات و کتاب‌های به روز علمی و فرهنگی تهیه شود.
وی بخش‌های مختلفی از جمله بخش مرجع، استان‌شناسی، بخش نویسندگان استان، کتابخانه‌های شخصی اهدایی به کتابخانه، بخش پژوهشگران، مجهز به اینترنت و اتاق‌های مطالعه انفرادی در این کتابخانه مهیا شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
نوع‌خواه با یادآوری این‌که اهالی فرهنگ دوست استان اردبیل و محققان می‌توانند از این فضای مطلوب و مناسب در حاشیه دریاچه چشم‌نواز شورابیل استفاده کنند.
وی اضافه کرد: ‌در حال حاضر کتابخانه‌ها با استقبال پرشور دانش‌آموزان و دانشجویان روبه‌رو شده است و تمام بخش‌های کتابخانه‌ای به ویژه سالن‌های مطالعه همیشه مملو از مطالعه‌کنندگان علاقمند است.
نوع‌خواه همچنین از تجهیز سایر کتابخانه‌های عمومی استان به اینترنت پرسرعت و نمایه نشریات خبر داد و گفت: به منظور تأمین نیازهای علمی مراجعه‌کنندگان مقالات متعددی در بخش نمایه نشریات و مقالات که بیش از 800 هزار عنوان در موضوعات مختلف می‌باشد تهیه و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول