اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی خواستار شد:

مساعدت بیشتر شهرداری در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی خواستار مساعدت بیشتر شهرداری در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها شد.

مساعدت بیشتر شهرداری در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب ظهر امروز در دیدار با شهردار بیرجند اظهار داشت: برخی از دستگاه‌هایی که به شهرداری بدهکار هستند، می‌توانند بخشی از بدهی خود را در قالب بدهی شهرداری به کتابخانه‌ها به حساب کتابخانه‌های عمومی واریز کنند.
وی به مشکلات مالی کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: نیم درصد شهرداری تنها ممر درآمدی کتابخانه‌ها است. وی خواستار مساعدت بیشتر شهرداری در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها شد.
مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی به برخی کمبودها و مشکلات اشاره کرد و ادامه داد: با این وجود تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.
قریب افزود: کتابخانه‌ها در ارتباط مستقیم با مردم هستند و مردم از فضاهایی که استفاده می‌کنند انتظارات خاصی دارند که باید برآورده شود.  
وی با بیان اینکه کتابخانه خدیجه کبری در تملک شهرداری است و هیچ‌گونه تغییر و تحولی از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نمی‌تواند در آن صورت گیرد، از حل مشکل گرمایشی و سرمایشی این کتابخانه خبر داد.  
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به راه‌حل‌های مختلفی در مورد پرداخت معوقات شهرداری‌ها از جمله تقسیط بدهی‌ها اشاره کرد.
قریب افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته، برخی از دستگاه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند مبلغی از بدهی خود به شهرداری را به صورت مستقیم و در قالب بدهی شهرداری به کتابخانه‌ها  به کتابخانه‌های عمومی بپردازند.
شهردار بیرجند نیز از بدهی دستگاه‌های مختلف استان به شهرداری بیرجند خبر داد و گفت: شهرداری با مشکلات فراوانی روبه رو است.
جواد وحدتی‌فرد افزود: فعالیت‌هایی که شهرداری در حوزه خدمات شهری انجام می‌دهد بسیار پرهزینه است.
وی از طرح تصفیه بدهی شهرداری از طریق معوقات ادارات و سازمان‌هایی که به شهرداری بدهکار هستند استقبال کرد و افزود: برخی از دستگاه‌هایی که به شهرداری بدهکار هستند می‌توانند بخشی از معوقات خود را در قالب بدهی شهرداری به کتابخانه‌ها به حساب کتابخانه‌های عمومی واریز کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول