اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر تصویب شد؛

پرداخت 300 میلیون ریال سهم کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری

خبرگزاری فارس: در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر با پرداخت 300 میلیون ریال سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری بوشهر تصویب شد.

پرداخت 300 میلیون ریال سهم کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر صبح امروز در این نشست با اشاره به اهمیت و لزوم برگزاری منظم جلسات آتی انجمن بیان کرد: ما امروز در مواجهه با جنگ نرم هستیم و دولت‌های استعمارگر، با استفاده از روش‌های نوین استعمار و با نفوذ در فرهنگ و مقولاتی همچون کتاب و فیلم عمل می‌کنند و ما باید در مقابل با این تهاجمات آگاه و هوشیار عمل کنیم.
جعفر پورکبگانی با اشاره به پرداخت اندک سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی، خواستار اهتمام جدی شهرداری بوشهر به آن شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی، سالم‌ترین محیط و مکان برای مطالعه برای اقشار مختلف جامعه هستند و این مراکز با نیروهای متخصص و متعهد ارائه خدمات می‌کنند.
علیرضا خوش‌طینت راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و اجرای طرح پیک مهر را از مهم‌ترین اقدامات اخیر کتابخانه‌های عمومی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانست.
فرشاد امیدوار استاد دانشگاه و مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی مصلحیان بوشهر نیز با بیان اینکه طرح ارائه کتاب به مردم همراه با نیازسنجی باشد، گفت: در اجرای طرح در دسترس قرار دادن کتاب، برنامه‌ریزی‌های خاص و نیازسنجی انجام شود تا کتاب مناسب در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.
حجت‌الاسلام عبدالصمد مجدی مشاور فرهنگی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: کتاب نقش موثری در افکار عمومی جامعه دارد و در ترویج فرهنگ کتابخوانی، باید به دو مقوله نیازسنجی و ارزشیابی کتاب اهمیت زیادی داد و کتاب‌های نامناسب و کتاب‌هایی که اذهان را منحرف می‌کنند را به دقت حراست کرد.
در این جلسه مقرر شد در هفته آتی شهرداری بوشهر مبلغ 300 میلیون ریال را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان واریز کند.
همچنین تشکیل جلسه مشترک با حضور فرماندار، مدیر کتابخانه‌های عمومی استان و کارشناسان اداره کل راه و مسکن و شهرسازی استان در جهت تعیین وضعیت نهایی کتابخانه شهید عاشوری و کتابخانه استاندارد شهر بوشهر در هفته آتی، دعوت از روسای شهر و بخش به منظور جذب حمایت از کتابخانه‌های عمومی در جلسات آتی انجمن از دیگر مصوبات این جلسه انجمن بود.
نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر، به ریاست فرماندار و با حضور شهردار، رئیس بنیاد ایران شناسی، مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و دیگر اعضا در محل فرمانداری بوشهر تشکیل شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول