اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد:

فعالیت 92 کتابخانه عمومی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران گفت: در حال حاضر 60 کتابخانه عمومی و 32 کتابخانه مشارکتی در استان داریم که عمر آنها حدود 24 سال است.

فعالیت 92 کتابخانه عمومی در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد اسماعیل امامزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران ظهر امروز در جلسه شورای اداری کارکنان اداره کل کتابخانه‌های استان با تشکر از صداقتی‌پور مسئول امور مالی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان که چندی پیش با اتمام 30 سال خدمت در این اداره بازنشست شده بود، عنوان کرد: شاید بازنشستگی در ظاهر به معنای توقف خدمت در اداره مربوطه باشد ولی این امر به معنای توقف ارتباط نیست و ما امیدواریم به صورت غیرمستقیم از تجربیات 30 ساله ایشان در بخش‌های گوناگون بهره کافی را ببریم.
امامزاده نهاد کتابخانه‌ها را محصول تدبیر و تعمق نظام اسلامی برای پرکردن خلاء در حوزه دانایی محوری دانست و اظهار داشت: با توجه به دغدغه‌های فراوان مقام معظم رهبری در مورد کتابخوانی و نیاز یک حرکت رو به جلو در توسعه فرهنگ کتابخوانی تصمیم کشور بر آن شد که یک نهاد مستقلی با نظارت دستگاه فرهنگی کشور شکل بگیرد تا نظام تمام توان خود را برای جبران مافات و رفع کاستی‌ها به کار بگیرد.
وی با اشاره به آمارهای ضعیف شاخص‌های کتابخانه‌ای در استان مازندران با وجود اقبال بالای مردم به کتابخوانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 کتابخانه عمومی و 32 کتابخانه مشارکتی در استان داریم که عمر آنها حدود 24 سال است و برای 120 هزار عضو فعال کتابخانه‌ها که عمدتا جوانانی اهل مطالعه و کتابخوانی هستند امنیت‌بخش نیست و امیدواریم با کمک همه دستگاه‌های فرهنگی و خیران بتوانیم هرچه زودتر این کاستی‌ها را جبران کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در ادامه همکاران کتابخانه‌های استان را جزء بهترین نیروها در حوزه تخصصی کارشان و همچنین در رعایت مسائل اخلاقی و دینی دانست و بیان داشت: به واسطه این نعمت که در محیطی فرهنگی کار می‌کنیم و همکارانی داریم که خالصانه و بی‌ادعا با رعایت شئونات دینی و اسلامی به بهترین شکل ممکن مشغول کار هستند هر روز خداوند را شکر می‌کنیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول