اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه؛

تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی و اوقاف مازندران امضا شد

خبرگزاری فارس: تفاهم‌نامه همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و اوقاف مازندران به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی و اوقاف مازندران امضا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی مازندران، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران و مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران برای ارتقای فرهنگ مطالعه مفید استان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در این برنامه با اشاره به اینکه ایجاد آگاهی و بینش دینی جامعه کار مشترک اداره کل کتابخانه‌ها و اوقاف است، اظهار داشت: در صورت آگاه شدن جامعه به وظایف و مسئولیت‌ها، بسیاری از مشکلات در جامعه در حوزه دینی حل می‌شود.
محمد اسماعیل امامزاده با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت دادن به کتاب و مطالعه، تصریح کرد: رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین استان‌ها، یک رویکرد دینی و بر پایه بالا بردن سطح آگاهی و تفکر است چرا که مطالعه منشا تفکر است.
وی اوقاف را کانون هدایت و ارشاد جامعه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری اوقاف بتوانیم گام موثر و مفیدی در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در امر مطالعه و نهضت مطالعه مفید برداریم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، افزایش فضای کتابخانه‌ای، فعالیت‌های مشترک فرهنگی در مناسبت‌های مختلف و ترغیب و تشویق افراد و خیران به کتابخانه‌ها را از جمله کارهای مثبت در حوزه کتابخوانی عنوان کرد.
دبیر سند نهضت مطالعه مفید در استان مازندران کشف استعدادها در تولید محتوا را از جمله برنامه‌های در دست اقدام نهاد کتابخانه‌های استان عنوان و تصریح کرد: مازندران در تولید محتوا نسبت به استان‌ها بسیار عقب است و باید با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با یک برنامه دقیق و دعوت از نویسندگان مطرح با دادن موضوع‌های مورد نظر به تولید محتوایی خوبی در موضوع‌ها مختلف و پرطرفداری چون ادبیات داستانی و رمان و تحقیقی و تاریخی داشته باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران نیز با تاکید بر گسترش مطالعه و کتابخوانی اظهار داشت: باید با کمک امامان جمعه، روحانیون، علمای دین و تمام دستگاه‌های فرهنگی کشور فرهنگ‌سازی مناسبی برای مطالعه و کتابخوانی صورت بگیرد.
حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، وقف را از جمله موضوع‌های دقیقی عنوان کرد که باید در همان موضوع با قید زمان و مکان اجرا شود.
وی تصریح کرد: باید افراد وقف‌کننده را به سوی نیازمندی‌های روز جامعه به ویژه تازه‌های فرهنگی استان سوق دهیم و با تشویق و ترغیب خیران به اختصاص دادن وقف در مورد ساخت کتابخانه یا خرید کتاب گام کوچکی در توسعه امر کتابخوانی برداریم.
به گزارش فارس، در پایان این نشست مقرر شد طی دو هفته آینده با بررسی و نیازسنجی ادارات مربوطه جلسه‌ای با عنوان کارگروه مطالعه مفید بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اوقاف استان مازندران برگزار شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول