اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس سازمان اسناد و کتابخانه ملی‌:

اسناد کتابخانه ملی در اختیار محققان قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: کارشناس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: اسناد کتابخانه ملی به منظور پژوهش در زمینه فرهنگ زبان‌های باستانی در اختیار محققان قرار می‌گیرد.

اسناد کتابخانه ملی در اختیار محققان قرار می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فاطمه علیخانی بعد از ظهر امروز در گردهمایی پژوهشگران گویش فرهنگ و ادبیات عامه استان کرمان در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: هم‌اندیشی همه سازمان‌های متولی گویش‌شناسی می‌تواند از موازی‌‌کاری‌ها جلوگیری کند، هم‌فکری ایجاد می‌کند و سبب بهبود مطالعات می‌شود.
وی تصریح کرد: مردم‌شناسی یک دانش بین رشته‌ای است و برای مطالعه گویش‌ها باید از همه علوم مانند عکاسی، روان‌شناسی، زیست‌شناسی و پزشکی اطلاع داشته باشد، اما مردم‌شناس نمی‌تواند از همه این بهره داشته باشد، اگر همه‌ دانشمندان این علوم با مردم شناسان همکاری کنند، مشکل رفع می‌شود.
علیخانی با توجه به اهمیت این گردهمایی‌ها اذعان داشت: این نشست‌ها باید به همایش ملی و بین‌المللی تبدیل شوند و همه متخصصان و صاحب‌نظران در این عرصه با هم همکاری کنند.
وی تصریح کرد: اگر همه‌‌ دانشمندان در کنار هم قرار بگیرند، لایه‌های مخفی اشتباه‌هاتشان را کشف می‌کنند و در نتیجه به نتایج علمی با ارزشی می‌رسند.
علیخانی در مورد سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کند به طوری که اسناد سازمان‌های مختلف بعد از پنج سال به خواست خود سازمان به سازمان اسناد تحویل داده می‌شوند و بعد از 40 سال به دلیل موارد انسانی که ناشی از خطا و یک مشکل شخصی و خانوادگی افراد است در دسترس محققان قرار می‌گیرد.
نماینده سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: اسنادی که از گذشته به دست ما رسید‌ه، بسیار ارزشمند است و ما در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می‌دهیم، ما در این سازمان یک بخش بیداری و شنیداری داریم که از دو بخش عکس‌های قدیمی کرمان که برخی خود مردم داده‌اند و عکس‌هایی که خودمان تهیه کرده‌ایم، تشکیل شده است، ما همچنین در کنار عکس با افراد که اطلاعات تاریخی دارند، مصاحبه هم داریم، مصاحبه با نخبگان هم از جمله کارهای سازمان اسناد است.
وی ابراز داشت: ما در این سازمان امکانات لازم را در اختیار پژوهشگران می‌گذاریم تا بتوانند به ضبط و ثبت گویش‌های در مناطق مختلف بپردازند.
علیخانی افزود: آرشیو این سازمان خدماتی را در اختیار محققان قرار می‌دهد تا بتوانید در زمینه فرهنگ زبان‌های باستانی کارهایی بیشتری انجام دهید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول