اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

نخستین کتابخانه استاندارد مازندران شبانه‌روزی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر، هفت کتابخانه در استان 16 ساعت پذیرای کتابخوانان است هستند از 24 ساعته ‌شدن کتابخانه آزادگان ساری در آینده نزدیک خبر داد.

نخستین کتابخانه استاندارد مازندران شبانه‌روزی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری محمداسماعیل امامزاده پیش از ظهر امروز در جمع اعضای انجمن کتابخانه‌های استان مازندران با اشاره به مصوبات جلسه پیشین انجمن کتابخانه‌های استان اظهار داشت: بنا بود هشت کتابخانه استان به نام امیرالمومنین امام علی (ع) نامگذاری شود که این مهم به انجام رسید.
دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مازندران ادامه داد: برای تاسیس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در شهرها نیز اقدامات لازم انجام شده و اساس‌نامه آن در دست اقدام و تصویب است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه و ترویج کتابخوانی نیز بنا بود در جلسه شورای اداری استانی مطرح شود که تمام کارکنان دولت و فرزندانشان به عضویت کتابخانه‌ها در بیایند که هماهنگی لازم برای این کار هم انجام شده است.
امامزاده با ارائه گزارش نوزدهمین دوره هفته کتاب در مازندران گفت: با برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ امسال توانستیم 24 برنامه فرهنگی را در 19 شهرستان و در 54 نقطه از استان انجام دهیم.
دبیر سند نهضت مطالعه مفید در استان مازندران با اشاره به برنامه آیین تجلیل از خادمان کتاب که همه ساله در پایان هفته کتاب در تمامی استان‌های کشور انجام می‌شود، بیان داشت: حدود 59 نفر از کتابداران نمونه استانی در بخش‌های مختلف بر اساس آئین‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انتخاب شدند که خواهان آن هستیم زمانی برای انجام این برنامه اعلام و در اسرع وقت نسبت به برگزاری آن اقدام شود .
این مسئول فرهنگی استان ادامه داد: در نظر داریم تا کتابخانه آزادگان شهر ساری را که تنها کتابخانه استاندارد استان است شبانه‌روزی کنیم.
امامزاده خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، این کتابخانه در چهار شیفت و در هفت روز هفته حتی در ایام تعطیل باز است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند در تمام ساعت‌های شبانه‌روز و در طول هفته به کتابخانه‌ها مراجعه کنند و از امکانات آن استفاده کنند.  
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر 53 انجمن با 411 عضو در مازندران فعالیت می‌کنند، متذکر شد: می‌خواهیم برای نخستین بار در استان به منظور هم‌اندیشی و تبادل نظر گردهمایی یک روزه‌ای برگزار کنیم تا تمام این اعضا با حضور در این گردهمایی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای پیشبرد برنامه‌های کتابخانه بپردازند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول