اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان؛

نشست رابطان فرهنگی کتابخانه‌های کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کرمان چهارمین جلسه رابطان فرهنگی این مجموعه به منظور سازماندهی کارهای فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مفید برگزار شد.

نشست رابطان فرهنگی کتابخانه‌های کرمان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، چهارمین جلسه رابطان فرهنگی این مجموعه به منظور سازماندهی کارهای فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مفید پیش از ظهر امروز در مرکز استان برگزار شد.
محمدجواد حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت‌: برنامه‌های این اداره کل مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور‌ و سند چشم‌انداز 1404 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تنظیم شده است.
وی با اشاره به رویکرد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی‌ خواستار مشارکت فعالانه رابطان فرهنگی در برنامه‌های ابلاغی از سوی اداره کل امور فرهنگی نهاد شد.
حسین‌زاده گفت: کانون‌های ادبی زیر پوشش اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال گذشته بیش از 170 ویژه برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی برگزار کردند که استان کرمان‌ از این حیث یکی از استان‌های شاخص در سطح کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: در راستای‌ استحکام معنویت و روح ایمان و تدین در جامعه‌، این اداره کل به عنوان یکی از متولیان امر فرهنگ مکتوب در استان و کتابخانه‌های عمومی به عنوان کانون‌های مهم فرهنگی و تربیتی جوانان، نوجوانان و کودکان، طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی را برای تقویت فضای معنوی و ارائه خدمات مذهبی و فرهنگی به اعضای کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته است.
الهام حیدرپور کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌ها با تبیین و تشریح برنامه‌های مدنظر اداره کل امور فرهنگی نهاد اظهار داشت: امیدواریم با مشارکت رابطان فرهنگی و دقت در اجرای بخشنامه‌های داخلی‌، کتابخانه‌های عمومی استان محلی برای فرهنگ‌سازی و اندیشه‌پروری شوند و مطالعه مفید به عنوان دیدگاه آرمانی کتابخانه‌ها تحقق و جامعیت یابد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب در سال جاری با محوریت مباحث مربوط به علوم قرآنی و مسائل مذهبی و دینی از جمله فعالیت‌های این اداره کل است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول