اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان تأکید کرد:

لزوم احداث یک کتابخانه مرکزی در آبادان

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان بر لزوم احداث یک کتابخانه مرکزی در این شهرستان تأکید کرد.

لزوم احداث یک کتابخانه مرکزی در آبادان
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده ظهر امروز در جلسه انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی در آبادان که با حضور مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان و با هدف معرفی سند نهضت مطالعه مفید در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: یکی از نیازهای مهم فرهنگی شهرستان آبادان وجود یک کتابخانه‌ مرکزی در این شهرستان است که باید همگی با همکاری و کمک یک‌دیگر نسبت به احداث آن اقدام کنیم.
وی در خصوص مکان مورد نظر برای احداث آن افزود: کتابخانه عمومی ثامن‌الائمه با توجه به محلی که در آن واقع است درحال حاضر در مرکزیت دیگر کتابخانه‌های آبادان قرار دارد اما با اینحال نیاز به یک کتابخانه مرکزی در کنار آن کاملا احساس می‌شود.
فرماندار آبادان ادامه داد: در آبادان مطبوعات فعالیت بسیار خوبی در استان دارند و از این نظر با دیگر شهرهای خوزستان فاصله زیادی داریم که این نشان می‌دهد اهالی فکر و قلم و اندیشه در آبادان کم نیستند و همین امر دلیلی برای احداث یک کتابخانه مرجع در این شهرستان است.
ایلخاص‌زاده خاطرنشان کرد: چنانچه شهرداری در زمینه تخصیص زمین مورد نیاز برای احداث این کتابخانه همکاری کند می‌توانیم ساختمان آن را در پشت کتابخانه عمومی ثامن‌الائمه آبادان بسازیم.
وی با اشاره به اینکه حضور رسانه‌ها در جلسات کمیته‌ نهضت مطالعه یک ضرورت است تصریح کرد: اصحاب رسانه باید با حضور دائمی در این جلسات نقش پررنگ خود را در زمینه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور به اثبات رسانده و با تولید برنامه‌ها و مطالب فرهنگ‌‌ساز به اشاعه این فرهنگ در میان اقشار جامعه کمک کنند.
فرماندار ویژه آبادان در ادامه به طرح پیشنهادی شهرداری آبادان در خصوص راه‌اندازی میز مطالعه در ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوس‌‌رانی اشاره کرد و گفت: سازمان اتوبوسرانی می‌تواند با اختصاص چنین فضاهایی و علاوه بر آن با دراختیار قرار دادن اتوبوس‌های فرسوده خود به شهرداری به منظور راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در سطح شهر سهم عمده‌ای را در این فعالیت فرهنگی به عهده بگیرد.
ایلخاص‌زاده همچنین با اشاره به آمار اعلام شده استان در خصوص میزان رشد مطالعه در آبادان اظهار داشت: در شهرهایی که جمعیت بالایی دارند کتابخانه‌های زیادی باید ساخته شوند و در مقایسه با شهرهای کوچک که به دلیل جمعیت کم تنها با احداث یک کتابخانه هم می‌توان آمار مراجعین را افزایش داد در شهرهایی چون آبادان و اهواز که جمعیت زیادی دارند ابتدا باید تعداد کتابخانه‌ها را افزایش داد.
وی افزود: در مقایسه‌های استانی که صورت می‌دهیم باید تمام انواع کتابخانه‌ها را در نظر گرفته و حتی کتابخانه‌های مدارس را نیز جزء مراکز مطالعه به شمار آوریم زیرا بخش عمده‌ای از جمعیت مورد نظر برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی در هر شهر دانش‌آموزان هستند.
فرماندار ویژه آبادان در پایان با اشاره به سهمیه نیم‌درصد شهرداری‌ها در امور فرهنگی تصریح کرد: شهرداری آبادان تا به اینجا عملکرد خوبی در این زمینه داشته و طبق سیاست‌گذاری استان در کنار این سهمیه باید از کمک‌های جنبی نیز بهره ببریم تا در بخش زیرساخت‌ها زودتر به نتیجه مطلوب دست یابیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول