اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی نهاوند:

350 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند یکپارچه و تجهیز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهر نهاوند گفت: امسال 350 هکتار از اراضی کشاورزی این شهر یکپارچه، تجهیز و نوسازی شده‌ که حدود 23 میلیارد ریال برای این منظور هزینه شده است.

350 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند یکپارچه و تجهیز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، احد ظفری پیش از ظهر امروز در جمع کشاورزان نهاوندی اظهار کرد: شهرستان نهاوند با 91 هزار و 887 نفر جمعیت روستایی و 88 هزار و 257 نفر جمعیت شهری با ترکیب جمعیتی 51 درصد روستایی و 49 درصد شهری از شرایط مطلوب اراضی کشاورزی برای تولیدات مختلف زراعی، باغی، شیلات و دامی برخوردار است که نیازمند توجه بیشتر کشاورزان با هدف بهره‌گیری از نظرات کارشناسان زبده کشاورزی است.
وی با اشاره به تولید گیاهان دارویی در نهاوند از کسب رتبه برتر استان در زمینه کاشت این محصولات خبر داد و افزود: تنها در اراضی بخش گیان با توجه به وجود سراب گیان بیش از 120 نوع گیاه دارویی رشد می‌کند.
مدیر جهادکشاورزی نهاوند یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بخش کشاورزی برای تولیدکنندگان را عدم وجود کارخانجات تبدیلی در سطح شهرستان در زمینه‌های مختلف کشاورزی خواند که در صورت تقاضای کشاورزان، بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران از حمایت جهاد کشاورزی برای ایجاد کارخانجات تبدیلی فرآورده‌های کشاورزی برخوردار می‌شوند.
وی همچنین به وجود 53 هزار و 233 هکتار اراضی زراعی در نهاوند اشاره کرد و بیان داشت: از این تعداد اراضی 36.5 هزار هکتار اراضی آبی و 16 هزار و 760 هکتار اراضی دیم هستند.
ظفری، نهاوند را به دلیل وجود ارتفاع یک هزار و 700 متری از سطح دریا یکی از شهرستان‌های مستعد کشور برای کاشت و تولید محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای ذکر و تصریح کرد: در بخش کشاورزی در عرصه‌های کاشت، داشت و برداشت بیش از 17 هزار و 501 نفر بهره‌بردار فعال هستند که بیشترین سهم در ایجاد اشتغال پایدار به صورت مستقیم و غیرمستقیم را دارد.
وی به آموزش‌های مختلف کشاورزان در زمینه‌های گوناگون اشاره و اضافه کرد: امسال در بخش آموزش و ترویج کشاورزی یک هزار و 800 نفر آموزش‌های مختلف را طی کرده‌اند.
مدیر جهادکشاورزی نهاوند از فعالیت مناسب و اثرگذار بانوان در بخش‌های مختلف کشاورزی در نهاوند خبر داد و گفت: امسال بیش از 800 نفر از زنان علاقه‌مند به فعالیت‌های کشاورزی در سطح روستاها نیز آموزش‌های مختلف را طی کرده‌اند.
وی به تجهیز و نوسازی اراضی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش راندمان تولید و جلوگیری از هزینه‌های مختلف در هنگام کاشت، داشت و برداشت اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان نهاوند مقام برتر اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی را در سطح استان همدان کسب کرده است تا جایی که امسال 350 هکتار از اراضی کشاورزی یکپارچه، تجهیز و نوسازی شده‌ که حدود 23 میلیارد ریال برای این منظور هزینه شده است.
ظفری به اهمیت کاشت گیاهان دارویی در سطح کشور و در نهایت در نهاوند اشاره کرد و افزود: از محصول گشنیز در زمینه‌های تولیدات عطر، مواد شیمیایی، صنایع بهداشتی، آرایشی، مواد غذایی، شکلات‌سازی و... استفاده می‌شود.
وی بیان داشت: سالانه بیش از 3 هزار و 100 هکتار گشنیز در سطح کشور کاشته می‌شود در حالی‌که در نهاوند سالانه 2 هزار هکتار به کاشت این محصول اختصاص دارد و با این وجود 98 درصد کاشت این محصول در استان همدان و 63 درصد کشور است.
مدیر جهادکشاورزی نهاوند تصریح کرد: در کشور سالانه 7 هزار و 400 تن گشنیز تولید می‌شود در حالی‌ که در نهاوند بیش از 4 هزار تن محصول گشنیز تولید می‌شود.
وی اظهار کرد: 80 درصد بذر گشنیز موردنیاز کشور در استان همدان تولید می‌شود که بیشترین مقدار این محصول در استان متعلق به نهاوند است.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: گشنیز تولیدی نهاوند به کشورهای پاکستان و افغانستان صادر می‌شود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول