اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رفتن تولیدات استان اصفهان به سمت رکورد تولید؛

1700 میلیارد تومان دارایی به بخش کشاورزی وارد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اگر در استان اصفهان بتوانیم 20 درصد میانگین تولید را به سمت رکوردهای تولید شیب دهیم مبلغ یک هزار و 700 میلیارد تومان دارایی در بخش کشاورزی استان تولید می‌شود.

1700 میلیارد تومان دارایی به بخش کشاورزی وارد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد رضا نریمانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از محققین حوزه کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: هر جامعه‌ای برای رشد و توسعه نیاز به ثروت‌اندوزی، دانش و علم دارد.
وی ادامه داد: به طور قطع مسیر رشد و توسعه در بخش کشاورزی با انجام فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی میسر می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: کشور ما دست کم یک تجربه علمی در حوزه‌های مختلفی دارد که ابن سرمایه باید در واقع در خدمت تولید قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: اگر ما در شش سال آینده نتوانیم به اندازه 60 سال گذشته فعالیت انجام دهیم نتوانسته‌ایم دین خود را به جامعه کشاورزی استان اصفهان ادا کنیم.
نریمانی تصریح کرد: حاصل فعالیت‌های پژوهشی در بخش کشاورزی در دو موضوع افزایش راندمان تولید و بهبود کیفیت خلاصه می‌شود.
وی از بحث کمیت سخن گفت و اظهار داشت: در این موضوع استان اصفهان در بخش کشاورزی امکان پیشروی ندارد به غیر از اینکه ما در واحد سطح راندمان را بالا ببریم و بر روی کیفیت محصولات کشاورزی کار کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: به عبارتی با گسترش کشاورزی دقیق و با ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی می‌توان در زمینه کمیت نیز موفقیت کسب کرد.
وی با اشاره به بحث بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی گفت: زمانی که از مبحث بهره‌وری آب سخن می‌گوییم منظور ارزش اقتصادی آن است که با یک اندیشه نو در زمینه بهره‌وری آب می‌توان مصرف آن را بهینه کنیم.
نریمانی بیان داشت: تا پایان سال 87 در استان اصفهان میانگین سامانه آبیاری نوین یک هزار و 200 هکتار، در سال 88 و 89 هر سال 11هزار هکتار آبیاری داشته‌ایم  که در سال جاری نیز یک برنامه 20هزار هکتاری در زمینه آبیاری نوین در دست اقدام داریم.
وی ادامه داد: ما باید برنامه‌ریزی کنیم تا کالا و محصولی که با ارزش آب مطابقت داشته باشد تولید کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تولید محصول سالم و ارگانیک افزود: در حال حاضر سرانه مصرف مواد شیمیایی به کار رفته در محصولات کشاورزی برای هر نفر در سال 150 گرم است اما در گذشته میزان این سموم 350 گرم برای هر نفر بوده است.
وی تصریح کرد: در سال زراعی که در اوایل آن هستیم برای نخستین سال مقرر شد تا اینکه 2 هزار هکتار از باغات سیب درختی، 2هزار هکتار از باغات انار و 600 هکتار از محصولات گلخانه‌ای استان را به صورت محصولات گواهی شده به مردم ارائه دهیم.
نریمانی تاکید کرد: اگر در استان اصفهان بتوانیم 20 درصد میانگین تولید به سمت رکوردهای تولید شیب دهیم مبلغ یک هزار و 700 میلیارد تومان دارایی برای بخش کشاورزی ایجاد می‌شود.
به گزارش فارس، در این مراسم از تعداد 11 نفر از پژوهشگران حوزه کشاورزی با حضور مسئولان بخش کشاورزی استان اصفهان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول