اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با خرید 2 هزار هکتار زمین در خارج از کشور؛

آذربایجان‌شرقی در خارج از کشور محصولات کشاورزی تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌ریزی برای تولید محصولات کشاورزی (نهاده‌های دامی) و ایجاد بازارچه عرضه محصولات کشاورزی در خارج از کشور، در دستور کار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قراردارد.

آذربایجان‌شرقی در خارج از کشور محصولات کشاورزی تولید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مسعود محمدیان در جلسه بررسی گزارش سفر هیئت اعزامی به کشورهای ارمنستان و گرجستان، با اشاره به استفاده از امکانات کشورهای همجوار در توسعه کشاورزی و درآمدزایی بهتر و بیشتر برای کشور و تولیدکنندگان ایرانی، استفاده از امکانات سایر کشورها در تولید محصولات کشاورزی به ویژه نهاده‌های دامی از قبیل جو و ذرت را ضروری دانست.
وی اظهار کرد: بر اساس همکاری‌های متقابل و مشترک تولید محصولات کشاورزی در دستور کار این صندوق قرار داشته و اقدامات زیربنایی در این امر، صورت پذیرفته است. 
محمدیان همچنین از هماهنگی‌های به عمل آمده برای توسعه بخش کشت و صنعت با منابع آبی فراوان در خارج از کشور خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای خرید 2 هزار هکتار زمین در خارج از کشور با هماهنگی‌های لازم تداوم داشته و با همکاری تشکل‌های کشاورزی بخش خصوصی، نسبت به کشت جو و ذرت در این اراضی اقدام خواهد شد تا در سال‌های آتی در تامین نهاده‌های دامی موثر واقع شود. 
محمدیان با اشاره به اراضی مستعد، هموار و خاک حاصلخیز، منابع آب مطمئن و در دسترس و نزدیکی به جاده آسفالته و برق فشار قوی در کشور گرجستان افزود: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته و در چارچوب همکاری‌های مشترک، توسعه کشت در این کشور، برای طرفین می‌تواند از نظر اقتصادی و اشتغال‌زایی حائز اهمیت باشد و با توجه به تفاوت زمان کشت و برداشت در دو کشور، این امر خواهد توانست استفاده از توان تولیدکنندگان را برای تولید بیشتر و درآمدزایی بهتر، امکانپذیر کند.
مدیر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه در گزارش خود گفت: صندوق می‌تواند با حمایت مستقیم سازمان جهادکشاورزی استان، در سال‌ جاری با توان بیشتر، برنامه‌ریزی خود را در حمایت از تولیدکنندگان بخش‌های باغی، دامی و زراعی و صنایع فرآوری و بسته‌بندی تداوم بخشد.
بشیر جعفری با اشاره به اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی با زیرپوشش قرار دادن بیش از 140 تشکل فراگیر عمده به عنوان سهامداران این صندوق در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کنند، افزود: این صندوق کارهای اساسی در روند دسترسی به توسعه پایدار را با سرمایه ثابت بالغ بر 60 میلیارد ریال، در استان، تداوم می‌بخشد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول