اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی خبر داد:

تولید 107 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر بیش از 107 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود.

تولید 107 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، نادر قلی ابراهیمی در آئین تودیع و معارفه رئیس مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان بیان کرد: استان قزوین پتانسیل خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی دارد و این استان پیش قراول در توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی است و انسجام موجود در سازمان جهاد کشاورزی قزوین شایسته تقدیر است.
وی به تحریم کشورهای سلطه‌گر علیه ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی دنیا باید زیرساخت‌های اقتصادی ما درست و اساسی برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم نیاز کشور را به محصولات کشاورزی در راستای امنیت غذایی تأمین کنیم.
معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: برآوردهای اقتصادی نشان می‌دهد که کشور ایران توانمندی بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در بخش کشاورزی دارد و در حال حاضر بیش از 107 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در کشور است که با افزایش بهره‌وری در بخش می‌توانیم این میزان را تا پایان برنامه پنجم به چند برابر افزایش دهیم.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری  بر این موضوع که کشاورزی مسئله اصلی در کشور است، تصریح کرد: با استفاده از سهم منابع انسانی در بخش کشاورزی و نقشی که دانش امروز در همه بخش‌ها دارد، می‌توان با همین شرایط موجود و با استفاده از توانایی‌های منابع انسانی تولید را به سه برابر افزایش داد.
ابراهیمی اعلام کرد: با توجه به جایگاهی که در افق 1404 برای ایران اسلامی طراحی شده با استفاده از سرمایه‌های موجود می‌توان به این نقطه رسید و با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق  می‌توان به آن افقی که در بخش کشاورزی طراحی شده دست یافت، باید هدف‌ گذاری‌ها براساس اولویت‌ها باشد و هدف ما در تحقیقات تأثیر بر افزایش و پایداری تولید است.
وی یادآور شد: نقشه جامع علمی بخش کشاورزی در حال ترسیم است که در آن  آموزش بهره‌برداران مورد تأکید و توجه بخش تحقیقات، آموزش و ترویج است.
در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: بخش کشاورزی استان قزوین یک بخش شناخته شده در کشور است.
محمدرضا صفری افزود: محدودیت منابع آب و خاک از موانع موجود در بخش کشاورزی است و تسریع در انتقال تکنولوژی و مدیریت منابع پایه در بخش کشاورزی ما را در رسیدن به اقتصاد پویا  کمک می‌کند و باید در بخش کشاورزی با استفاده از دانش روز و مدیریت  سازمان در مسیر رشد و توسعه حرکت کرد.
وی اعلام کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ابزار کلیدی برای تولید و بومی سازی دانش و چرخه مطلوب تولید علم  است و این نگاه ویژه توسعه زیرساخت‌ها در سه بخش تحقیقات، آموزش و ترویج را دارد و باید دانش کاربردی به توانمندی‌ها و توسعه کشاورزی بی‌انجامد و در چرخه اصلی فعالیت‌های ما قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توفیق امروز ما ناشی از فرهنگ برادری و تلاش جهادی است که به طور مطمئن این تفکر صحیح با برنامه‌ریزی دقیق منجر به موفقیت بخش کشاورزی خواهد شد.
وی تأکید کرد: باید بستر سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه در بخش کشاورزی فراهم شود و مدیریت سرمایه‌گذاری باید با کمک مراکز آموزشی و نرم‌افزاری به دنبال ایجاد شرایط سرمایه‌گذاری باشد و باید همه فرصت‌ها به خوبی شناسایی و نقش سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار کلیدی است.
در پایان این مراسم جهانگیر کاووسی به عنوان سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و محمد ترینیا به عنوان مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین منصوب شدند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول