اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

توسعه گرمی نیازمند بها دادن به زیرساخت‌های کشاورزی است

خبرگزاری فارس: فرماندار گرمی گفت: تامین زیرساخت‌های توسعه گرمی نیازمند توجه بخش کشاورزی و بها دادن به فعالان این حوزه است.

توسعه گرمی نیازمند بها دادن به زیرساخت‌های کشاورزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان گرمی اظهار داشت: گرمی قطب کشاورزی منطقه اردبیل است که با اندکی بها دادن و پرداختن به این موضوع باوجود افزایش تولید محصولات ریشه‌کنی فقر را نیز در این منطقه سبب می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان گرمی دارای زمین‌های مستعد، حاصل‌خیز و نیازمند توجه است، افزود: در کار گروه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان اردبیل مصوباتی در راستای توسعه کشاورزی مناطق مختلف به تصویب رسیده که شهرستان گرمی نیز از این مصوبات و رهاورد آنها بی‌نیاز نیست.
فرماندار گرمی ادامه داد: آبیاری و ایجاد سدهای معیشتی مختص کشاورزی در گرمی باید روز به روز افزایش یابد که در این راستا در نظر داریم صدور مجوز حفر چاه آب برای توسعه باغات گرمی را تسهیل بخشیم.
این مسئول با یادآوری اینکه سرمایه‌گذاری در بخش باغات و کشاورزی منطقه گرمی می‌تواند یکی از سکوهای پرتاب این منطقه باشد، ابراز داشت: مردم گرمی از یک فقر مزمن رنج می‌برند که نجات مردم از این فقر نیازمند توجه به زیرساخت‌های توسعه‌ای به ویژه بخش کشاورزی است.
صحرایی در ادامه از ایجاد 100 هکتار باغ میوه به شیوه آبیاری قطره‌ای توسط یکی از باغداران این شهرستان در سال گذشته و ایجاد نهالستان به وسعت پنج هکتار در سال جاری در گرمی خبر داد.
فرماندار گرمی تصریح کرد: تلاش می‌شود تا با هماهنگی و اخذ صدور مجوز حفر چاه، آب لازم باغداران را برای توسعه باغات مثمر تامین کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اعلام اینکه محصول شلیل گرمی بخاطر مرغوبیت، گرانتر از شلیل پاس آباد به فروش می‌رود، افزود: تامین زیرساخت‌ها در توسعه، بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی بسیار مفید است و باید در برنامه ریزی‌ها لحاظ شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول