اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران منطقه 8 کشور:

وحدت حوزه و دانشگاه، یک جریان فرهنگی عمیق است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران منطقه 8 کشور گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، شعار نیست بلکه جریان فرهنگی عمیق است.

وحدت حوزه و دانشگاه، یک جریان فرهنگی عمیق است
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن فاضلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یک شعار نیست بلکه یک جریان فرهنگی برگرفته شده از تأکیدات و رهنمودهای بزرگان دین است، اظهار کرد: دانش و علم به دو بخش علم ادیان و علم ابدان تقسیم می‌شود که با این وصف، دین‌شناسی و معرفت شناسی در حوزه‌ها و سایر مباحث و مسائل نیز در دانشگاه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه همانطور که ظاهر و باطن باهم تلفیق می‌شوند دین و دنیا نیز یک مجموعه بهم پیوسته‌ است، گفت: حوزه و دانشگاه نیز متکفل بیان این دو امر است و بر این اساس باید با هم و هم ‌راستا با یکدیگر به فعالیت بپردازند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران منطقه 8 کشور ادامه داد: نماد وحدت و انسجام بین حوزه و دانشگاه در شخصیت‌های علمی و دانشگاهی چون شهید مطهری و دکتر مفتح است چرا که هر دو در مرکز حوزه و دانشگاه نقش‌آفرین بوده و عامل وحدت بین مجموعه حوزویان و دانشگاهیان هستند و بر این مبنا نیز شاهد هستیم که وحدت بین دانشگاهیان و حوزویان امری عملی است.
وی خاطرنشان کرد: از جمله‌ کارهایی که در منطقه حوزه خواهران غرب کشور در راستای اتحاد و انسجامی بین حوزه و دانشگاه برگزار شده، این است که در رابطه با مسائلی که حوزه و دانشگاه مشترکاً واحدهای درسی و برنامه‌های علمی دارند، همایش‌ها و برنامه‌های مشترکی انجام شده است.
فاضلیان تصریح کرد: حوزه علمیه پایگاه دیانت و تعهد به مبانی دینی اسلام است که بر این اساس باید در دانشگاه نیز این تقوا، مسئولیت‌شناسی و توحید بیشتر و عمیق‌تر ترویج و تبلیغ شود و تخصص‌هایی که در رشته‌های علوم دانشگاهی به دست می‌آید نیز در اختیار حوزویان قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه انسان همواره برای رشد به دو بال علم و دین نیازمند است، تأکید کرد: جامعه نیز برای رشد و تعالی نیاز به دو رکن حوزه و دانشگاه دارد که اگر این دو در کنار یکدیگر منسجم حرکت کنند زمینه رشد و تعالی جامعه به سوی مدارج بالای کمال فراهم خواهد شد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران منطقه 8 کشور در ادامه در ارتباط با لزوم اسلامی شدن علوم انسانی اقتباسی دانشگاه‌ها، ابراز کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، این علوم باید از دیکته انشا دیگران خارج شده و مستقل باشد.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به در اختیار گرفتن هواپیمای فوق مدرن جاسوسی آمریکا، خاطرنشان کرد: این حرکت نماد عینی و علمی تولید علم و فناوری در کشور ایران اسلامی است و با این وصف نیز تأکید ما بر این است که هم حوزویان و هم دانشگاهیان با هم نه فقط برای یک روز بلکه به صورت مستمر تعامل داشته باشند و از علم و دانش یکدیگر بهره مند شوند.
به گفته فاضلیان حوزویان و دانشگاهیان باید از نزدیک فضاهای یکدیگر را ببینند و افکار همدیگر را در معرض نمایش، پذیرش و نقد و بررسی قرار دهند تا به این واسطه، وحدت علمی، عینی و عملی حوزه و دانشگاه به خود جامه عمل بپوشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول