اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش مهاباد خبر داد:

اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار برای مقاوم‌سازی مدارس مهاباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: اعتبار مقاوم‌سازی مدارس مهاباد در سال جاری حدود 60 میلیارد ریال است.

اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار برای مقاوم‌سازی مدارس مهاباد
ابراهیم امینی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیش از 40 درصد مجموع اعتبارات نوسازی مدارس آذربایجان غربی برای مقاوم‌سازی مدارس و مجتمع‌های آموزشی مهاباد هزینه می‌شود.
وی افزود: 91 کلاس درس همزمان با اجرای 15 پروژه عظیم نوسازی مدارس امسال در این شهرستان مقاوم‌سازی می‌شوند.
به گفته این مسئول پس از پایان کار نوسازی 91 کلاس درس در مهاباد، 20 درصد از مدارس دیگر این شهرستان نیاز به نوسازی دارند که به همت افراد خیر نیز کار ساخت‌وساز و نوسازی مدارس در روستاها دنبال می‌شود.
وی اضافه کرد: متاسفانه بافت مدارس مهاباد قدیمی بوده و به نوسازی و مقاوم‌سازی نیاز اساسی دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: دولت‌های نهم و دهم در چارچوب ایجاد فضای بانشاط در مدارس، نهضت ساخت‌وساز و نوسازی را آغاز کرده و هر سال برنامه‌هایی مطابق با اولویت‌های نوسازی، بازسازی و مرمت مدارس اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در هر سال تحصیلی، آموزش یک مهارت ورزشی جدید را به صورت اجباری و عمومی پیش‌بینی کرده و در سال‌های آینده نیز این آموزش‌ها به صورت تخصصی دنبال می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه سه هزار نفر از دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی این شهرستان در کلاس‌های آموزش شنا شرکت کردند، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل سراسری وزارت آموزش و پرورش و استعدادیابی دانش‌آموزان، آموزش‌های تخصصی رشته‌های ورزشی در مدارس مهاباد آغاز شده است.
امینی‌راد افزود: مطابق با جدول برنامه‌ریزی، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدارس مهاباد با آموزش مربیان متخصص تربیت بدنی، در زمینه شنا، فوتبال و دیگر رشته‌های ورزشی، مهارت‌آموزی خواهند کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: برای آموزش شنا به دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی در این شهرستان با تمام استخرهای موجود در شهر قرارداد بسته شده و از تمام فرصت‌ها برای فراگیر کردن این دوره به مقاطع دیگر تحصیلی استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول