اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان خبر داد:

اعتبار 600 میلیارد ریالی مبارزه با خشکسالی در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از اعتبار 600 میلیارد ریالی برای مبارزه با خشکسالی در استان کرمان خبر داد.

اعتبار 600 میلیارد ریالی مبارزه با خشکسالی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، عباس ملایی امروز در حاشیه افتتاح چند طرح کشاورزی در سیرجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 600 میلیارد ریال اعتبارات ملی و استانی به جهاد کشاورزی استان کرمان در سال زراعی جاری اختصاص یافته که نسبت به اعتبار سال گذشته چهار برابر شده است.  
وی بیان داشت: ما در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار‌، لایروبی قنات‌ها، لوله‌گذاری و انتقال آب‌، راندمان توزیع آب و کاربرد آب در مزرعه هیچ محدودیت منابع مالی نداریم.
ملایی افزود: عمده برنامه‌ها و اعتبار ما در سطح‌ استان کرمان طرح‌های آب در مزرعه با توجه به وضعیت آب کشاورزی استان است.
وی از اجرای 6 هزار و 500 هکتار آبیاری تحت فشار در سطح استان در سال جاری خبر داد و گفت‌: این طرح طی سال‌های گذشته فقط 5 هزار و 600 هکتار بوده است و موفقیت ایجاد شده برای کشاورزان استان کرمان به ازای هر هکتار 35 میلیون ریال کمک بلاعوض دولت می‌تواند فرصت خوبی باشد تا تمام کشاورزان نسبت به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار اقدام کنند.
ملایی همچنین از اجرای طرح مهم انتقال آب از مبدأ تا مزرعه با هدف جلوگیری از هدر رفت آب خبر داد و اظهار داشت: برای این طرح تاکنون 12 هزار هکتار کانال آبرسانی انجام شده و با اجرای 12 هزار هکتار دیگر این طرح مهم در کشاورزی استان کرمان به پایان می‌رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: در برنامه جدید این سازمان خرده مالکان‌، تعاونی‌ها و گروه‌های منشأ در اولویت اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار هستند که آنها نیز از این فرصت استفاده کنند.
به گزارش فارس، استان کرمان 350 هزار بهره‌بردار کشاورز دارد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول