اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران:

عمده اعتبارات هلال‌احمر صرف تجهیز امداد و نجات می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران بخش زیادی از اعتبارات جمعیت به ویژه در استان‌ها برای تجهیز امداد و نجات اختصاص می‌یابد.

عمده اعتبارات هلال‌احمر صرف تجهیز امداد و نجات می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظاهر رستمی بعد از ظهر امروز در نشست با استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: بخش زیادی از اعتبارات جمعیت به ویژه در استان‌ها برای تجهیز امداد و نجات اختصاص می‌یابد.
وی افزود: هم اکنون این سازمان به لحاظ تجهیزات و امکانات با مشکلاتی روبه‌رو بوده اما با وجود این موضوع در حوادث حضور چشمگیر دارد.
رستمی با اشاره به اینکه مردمی بودن، وجهه هلال‌احمر است، تصریح کرد: در حوادث غیرمترقبه عمدتاً از توان این افراد استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته صرفاً 10 میلیارد ریال تجهیزات امداد و نجات به خراسان شمالی اختصاص یافته است، گفت: این امکانات شامل آمبولانس، ست نجات، چادر و وسایل امداد و نجات است.
دبیر کل جمعیت هلال‌احمر ایران همچنین از اختصاص 10 میلیون ریال اعتبار برای خرید تجهیزات امدادی به این استان خبر داد و افزود: این اعتبار طی امسال و سال آینده در اختیار استان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به صرف یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت مرکز درمانی هلال‌احمر خراسان شمالی یادآور شد: برای تکمیل این پروژه اعتبارات لازم تأمین می‌شود.
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به حادثه خیز بودن و قرار گرفتن در مسیر حرکت زائران و مسافران، بر تأمین وسایل امداد و نجات تاکید کرد.
ابوطالب شفقت همچنین خواستار احداث بیمارستان صحرایی در خراسان شمالی شد و گفت:‌ این بیمارستان در یکی از محورهای اصلی ترجیحاً در محور آشخانه به جنگل گلستان اجرا شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: بر اساس آمار این استان جزو 10 استان حادثه‌خیز کشور بوده که تاکنون حوادث طبیعی متعددی را تجربه کرده است.
وی همچنین از اختصاص 5/12 میلیارد ریال طی سال گذشته به جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی خبر داد و گفت: امسال نیز 5/7 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌ها به این جمعیت اختصاص یافته است.
به گفته شفقت؛ این اعتبارات برای اجرای طرح‌های جمعیت هلال احمر اعم از پایگاه ثابت جمعیت اختصاص یافته است.
وی در عین حال با اشاره به حادثه خیز بودن این استان خواستار افزایش اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه شد.
دبیر کل جمعیت هلال‌احمر ایران سفر دو روزه‌ای را به خراسان شمالی داشت که در این سفر علاوه بر حضور در همایش تجلیل از امدادگران،‌ نشستی را نیز با امام جمعه، معاونان جمعیت و ... داشته است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول