اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی تهران خبر داد:

کمبود اعتبار برای ترمیم آثار تاریخی استان تهران

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: برای ترمیم آثار تاریخی این استان با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

کمبود اعتبار برای ترمیم آثار تاریخی استان تهران
محمدحسین فراهانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران حفظ و صیانت از آثار تاریخی و ابنیه کهن را نیازمند ایجاد فرهنگ در جامعه خواند.
وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران طرح‏های مرمت ابنیه ثبت شده در ردیف آثار ملی را تهیه کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: اما طرح‏های فاقد شماره ثبت در ردیف آثار ملی در وهله نخست باید مراحل ثبت خود را پشت‏سر بگذارند.
فراهانی با اشاره به کمبود اعتبارات لازم برای ترمیم ابنیه تاریخی استان تهران خاطرنشان کرد: گردشگری استان تهران برای ترمیم آثار تاریخی این استان با کمبود اعتبار مواجه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: اما سعی خواهد شد تا طرح‏های موجود در زمینه آثار تاریخی دارای ثبت ملی مورد پیش بینی در سال 90، اجرایی شود.
 
* فقدان متولی مشکل اصلی هتل آبعلی
وی متولی اثر تاریخی هتل شاله‏اوزنه آبعلی را نامشخص خواند و افزود: در حال حاضر مشکل اصلی هتل آبعلی فقدان متولی مشخص در این اثر تاریخی است.
وی تصریح کرد: خواسته مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ایجاد تعاملی متقابل با مسئولان بنیاد مستضعفان و جانبازان در مسیر مرمت نخستین هتل سبک مدرن ایران است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از آمادگی این نهاد برای ارائه طرح مرمت و بازسازی آن با اعتبارات خود سازمان بنیاد مستضعفان و جانبازان خبر داد.
وی از وجود لایه‏های حفاظتی متعدد برای صیانت از آثار تاریخی استان تهران خبر داد و گفت: امور حراست از آثار تاریخی در قالب ایجاد لایه‏های حفاظتی در برنامه‏های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران قرار دارد.
وی ادامه داد: اما صیانت از این مهم نیازمند یاری همه نهادهای دولتی، خصوصی و در راس آنها مردم است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول