به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، محمدرضا سلیمانینژاد ظهر امروز در نخستین همایش ملی علمی کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز ابهر با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش اظهار داشت: نخستین همایش ملی علمی کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در ابهر در راستای سر لوحه قرار دادن بُعد پژوهش در سیستمهای آموزشی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه آموزش بدون پژوهش فایدهای ندارد، ابراز داشت: جهان علم به سرعت در حال حرکت است و زمینه پژوهش محوری نیازمند بودجههای بالایی بوده که در کشورهای پیشرفته این میزان رقم چشمگیری است.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز ابهر افزود: با سیستم پژوهشی میتوانیم سیستم آموزش کلاسیک خواندن و تحویل دادن را به سیستم آموزشی جستجوگرایانه سوق بدهیم.
وی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ جستجو و پژوهش از سوی دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشجو باید به جستجوی دانش بپردازد، ولی متاسفانه در حال حاضر این گونه نیست و دانشجویان حفظ کردن را سر لوحه کاری خود قرار دادهاند.
سلیمانینژاد تصریح کرد: در بُعد مهارتی که نیازهای جوانان محسوب میشود خلأهایی وجود دارد که خوشبختانه این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و گامهای مثبتی در این راستا برداشته شده است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز ابهر اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز ابهر یکی از 15 مرکز به صورت کامل دولتی از 800 مرکز علمی-کاربردی کشور است.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز ابهر افزود: بودجهای که به این دانشگاه اختصاص داده میشود همچون بودجه مراکز دولتی و از بودجه سالانه تخصیص پیدا میکند.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز ابهر در سال 82 فعالیت خود را آغاز کرد، عنوان داشت: در حال حاضر دو هزار و 200 دانشجو در 33 رشته فعال شامل شش رشته در مقطع کارشناسی و 27 رشته در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند.
سیلمانینژاد تصریح کرد: در اسفند ماه سال جاری نیز شش رشته جدید به رشتههای دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز ابهر اضافه میشود که مراحل تصویب این رشتهها در سازمان مرکزی در حال صورت گرفتن است.
وی به پروژههای عمرانی دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز ابهر اشاره و خاطرنشان کرد: چهار پروژه در دست احداث داریم که بخشی از پروژه سالن همایش دانشگاه در دهه فجر سال جاری به بهرهبرداری میرسد.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز ابهر با بیان اینکه وسعت فعلی فضای دانشگاه به میزان یک هکتار است، عنوان داشت: با مساعدت مسئولان توانستیم 17 هکتار به وسعت دانشگاه اضافه کنیم که در حال برنامهریزیهای لازم برای گسترش فضای دانشگاه هستیم.
گفتنی است مراکز و موسسات آموزش عالی علمی-کاربردی زیر نظر دانشگاه، رکن اجرایی آموزشهای علمی-کاربردی و به قصد ارتقای دانش کار و ایجاد مهارتهای متناسب با حوزه فعالیت شغلی افراد بوده و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه جانبه (صنعتی، نظامی و دانشگاهی) در گسترش اعتلای دانش و پژوهش علمی-کاربردی کشور یکی از اهداف آموزشهای علمی- کاربردی است.
همچنین ارتقای شاخصهای کمی و کیفی آموزشهای کاربردی در جامعه و فراهمسازی زیربنای مناسب به منظور به کارگیری توان دانش آموختگان دورههای نظری در حل مسائل کاربردی و زمینهسازی زیربنای مناسب برای ایجاد انتقال تکنولوژی نوین از دیگر اهداف دانشگاه جامع علمی-کاربردی محسوب میشود.
انتهای پیام/و۱۰
اخبار مرتبط
-
آموزشهای علمی کاربردی از اهمیت استراتژیکی برخوردار است
-
افزایش رشتههای تحصیلی علمی کاربردی بهزیستی هرمزگان
-
راهاندازی دو مرکز جدید علمی کاربردی در زنجان
-
حذف رشتههای کارشناسی پیوسته از رشتههای دانشگاه علمی کاربردی
-
دانشگاه علمی کاربردی نظر صنعتگران را محقق نکرد
-
دانشکده علمی کاربردی فنی و حرفهای کرمان افتتاح شد
-
آغاز به کار مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفهای گچساران
-
کلنگ دانشگاه علمی کاربردی ابرکوه به زمین زده شد
-
ظریفی سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد شد
-
برگزاری 24 همایش علمی کاربردی در خوزستان
-
دانشجویان علمی کاربردی اصفهان 50 اختراع ثبت کردهاند
-
رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان منصوب شد
-
مرکز علمی کاربردی فنی و حرفهای اسدآباد 70 دانشجو میپذیرد
-
تحویل ساختمان دانشگاه علمی کاربردی ورامین
-
شرکت 700 نفر در ششمین دوره علمی کاربردی همسران مبلغان
-
ششمین دوره علمی کاربردی همسران مبلغان در قم آغاز شد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.