اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

دانشگاه علمی کاربردی نظر صنعتگران را محقق نکرد

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: دانشگاه‎ها باید متناسب با نیازسنجی فضای کسب و کار در استان گام بردارند که در این زمینه حتی دانشگاه علمی کاربردی هم نتوانسته نظر صنعتگران را محقق کند.

دانشگاه علمی کاربردی نظر صنعتگران را محقق نکرد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضان بهرامی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان گرگان اظهار کرد: متاسفانه تا‎کنون از سوی روسای دانشگاه با خانه صنعت و معدن در راستای نیاز استان، تبادل فکری صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه صنعت استان نیاز به اطلاعات و آگاهی روز دارد، خاطرنشان کرد: از دانشجویان نیز برای ورود به این عرصه دعوت شده اما تا امروز گام مثبتی در این زمینه برداشته نشده است.
رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان متذکر شد: دانشگاه علمی و کاربردی در این زمینه ورود پیدا کرده اما به خطا رفته است چرا که رشته‎های واقعی استان را جذب نکرده و باید بر اساس کاربری رشته‎های تحصیلی در استان، تصمیم‌گیری انجام شود.
بهرامی در خصوص اینکه کشور چین از لحاظ سرمایه‎گذاری داخلی اشباع شده است، افزود: با این وجود چین در سایر کشورها سرمایه‎گذاری می‎کند و حتی از سرمایه‎گذار خارجی نیز استقبال می‎کند و این‎طور نیست که بگوییم ما سرمایه‌گذار داخلی داریم و از سرمایه‎گذار خارجی دفاعی نداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‎های استان برای جذب سرمایه‎گذاری خارجی آماده است، خاطرنشان کرد: قوانین صد‎در‎صد پذیرای جذب سرمایه‎گذار خارجی است اما مشکلی که اکنون وجود دارد اینکه متقاضی کافی در این زمینه نداریم.
رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان از بانک‎ها به عنوان سرمایه گران‎قیمت یاد ‌و بیان کرد: منابع بانکی ما محدود است و اجرای هر پروژه‎ای که بخواهد بر اساس تسهیلات بانکی تامین شود از سرمایه گران‎ قیمت به حساب می‎آید لذا سرمایه‎گذار خارجی بدون فراز و نشیب‎های بانکی وارد بازار می‎شود و در این زمینه برای ما ارزان‎تر تمام می‎شود.
بهرامی با بیان اینکه جذب و استفاده سرمایه‎گذار خارجی باید روی سرمایه‎گذاری کلان انجام شود، گفت: کارهایی که بتواند مجموعه صنعت استان را حمایت کند می‎تواند به فضای کسب و کار، سرمایه‎گذاری، اشتغال و گردش مالی استان رونق ببخشد.
وی متذکر شد: با رویکرد مذکور خیلی از بروکراسی‎های اداری که دولت روی آن هزینه می‎کند برطرف شده و با در اختیار قرار دادن تسهیلات مناسب به سرمایه‎گذاران و فراهم شدن زیرساخت‎ها می‎توان گفت که سرمایه‎گذار خارجی منابع مناسبی است.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول