اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشکده علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای کرمان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: دانشکده علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای استان کرمان افتتاح شد.

دانشکده علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای کرمان افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دانشکده علمی کاربردی کرمان اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد توسعه و گسترش آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصمیم گرفت به رسالت خود عمل کرده و آموزش فنی وحرفه‌ای را گسترش دهد.
وی بیان کرد: بر این اساس هفته جاری را به بازدید عموم از مراکز فنی و حرفه‌ای اختصاص داده‌اند.
ابراهیمی‌نژاد با اشاره به شعار این هفته با عنوان "هر ایرانی یک مهارت" افزود: هدف بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای این است که فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور نهادینه شود.  
وی گفت: در مراکز فنی و حرفه‌ای تجهیزات و امکانات بسیار خوب و مربیانی در سطح بالا حضور دارند و وظیفه داریم تا آنها را به جامعه معرفی کنیم.
ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه اشتغال یکی از بحث‌های مهم کنونی کشور است، تصریح کرد: کسب آموزش و مهارت‌های لازم از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای موجب ایجاد کسب و کار و درآمد در جامعه می‌شود.
ابراهیمی‌نژاد گفت: با وجود کمبود بعضی امکانات به هیچ ‌وجه در انجام کارها کوتاه نمی‌آیم و این آموزش‌ها را در تمام نقاط استان ارائه می‌دهیم و حتی در شهرهای محرومی نیز که امروز از ساختار خدماتی ما خارج شده‌اند، خدمات ارائه می‌کنیم.   
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به تأسیس 9 شهرستان جدید در استان کرمان افزود: این شهرستان‌ها عموما در مناطق  محروم هستند و قصد داریم تا این آموزش‌ها را در آنها گسترش دهیم.
وی با اشاره به آغاز کار دانشکده علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای شهر کرمان عنوان کرد: ثبت‌نام بر اساس اعلام رسمی سازمان سنجش کشور انجام شده است.
ابراهیمی‌نژاد بیان کرد: علاوه بر کرمان در شهرهای بردسیر، گلبافت و راور نیز این مرکز علمی کاربردی را مصوب کردیم که امروز نخستین مرکز آموزشی را در شهر کرمان افتتاح شد و دیگر مراکز در دهه مبارک فجر مشغول به فعالیت می‌شوند.
وی با اشاره به فعالیت 21 مرکز آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در سطح استان کرمان بیان داشت: شش مرکز در شهر کرمان و مابقی در شهرستان‌ها مستقر هستند که با افزایش 9 شهرستان جدید، 9 مرکز فنی و حرفه‌ای جدید نیز افزوده می‌شود.
ابراهیمی‌نژاد گفت: این میزان افزایش بدون اقدام جدید ساختاری و بودجه شکل گرفته است.
وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری در مراکز دولتی کل استان کرمان 25 هزار نفر در کلاس‌ها شرکت کرده و گواهی‌ پایان دوره دریافت کرده‌اند.
ابراهیمی‌نژاد عنوان کرد: در مراکز آموزشی ما علاوه بر هنرجویان استان کرمان از استان‌های مانند سیستان و بلوچستان، فارس و یزد هنرجو داریم که در حال فراگیری مهارت هستند.
انتهای پیام/آ20   
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول