اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری زنجان تاکید کرد:

ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری زنجان بر لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی استان زنجان تاکید کرد.

ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حمید نباتچیان شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با اشاره به بازدید دوره‌ای از پروژه‌ها اظهار داشت: در پایان مهر ماه سال جاری بازدید دوره‌ای با مشارکت‌ دستگاه‌های اجرایی در سطح استان صورت گرفت.
وی افزود: در این امر از 77 پروژه عمرانی شهرستان ابهر بازدید شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، 24 پروژه نسبت به پیش‌بینی پیشرفت فیزیکی تقدم داشتند.
مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری زنجان تصریح کرد: 21 پروژه نیز مطابق توافق‌نامه در حال پیشرفت و 32 پروژه دارای تاخیر بودند.
وی در ادامه با بیان اینکه تخصیص شش ماهه در سوم شهریور ماه به خزانه ابلاغ شده است، افزود: دو روز پس از این تاریخ نیز به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
نباتچیان با اشاره به پروژه تامین پروژه آب هیدج گفت: این پروژه باید در زمان بازدید 90.7 درصد پیشرفت داشت که این میزان در زمان بازدید 54 درصد بود.
وی افزود: پروژه احداث مخزن ذخیره آب شرب هیدج نیز باید بر اساس پیش‌بینی تا پایان سال مالی 77 درصد پیشرفت داشته باشد که این میزان در زمان بازدید کارشناسان باید 31 می‌بود و این در حالی است که میزان پیشرفت 25 درصد ارزیابی شده است.
فرمانده سپاه ناحیه ابهر نیز در این جلسه در پاسخ به دلیل تاخیر در پروژه احداث 13 پایگاه بسیج گفت: مبلغ تخصیص داده شده بیستم مهر ماه سال جاری به دست ما رسیده است.
محمدرضا فخیمی افزود: با این وجود طی 50 روز گذشته پروژه هفت پایگاه بسیج در ابهر، سلطانیه و صائین‌قلعه فعال شده است و برخی از پایگاه‌ها نیز 50 درصد پیشرفت داشته‌اند.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره در این جلسه با اشاره به پروژه تکمیل و ساماندهی پروژه معبد داش‌کسن خاطرنشان کرد: در مورد این پروژه دیون داریم، تجهیز کارگاه این پروژه هم صورت گرفته ولی به دلیل برودت هوا پروژه تعطیل است.
داود آبیان به پروژه تکمیل سایت گردشگری امامزاده یعقوب (ع) صائین‌قلعه اشاره و تصریح کرد: ما برای این پروژه 200 میلیون پیشنهاد داده بودیم که فقط 30 میلیون اعتبار داده شد.
وی افزود: در این پروژه مشکل در خاکبرداری وجود دارد و هیئت‌ امنا اعلام کرده‌اند که تا مشکل خاکبرداری رفع نشود اجازه کار به پیمانکار داده نمی‌شود.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان ابهر نیز در این جلسه با اشاره به 13 پروژه طرح هادی و 3 پروژه احداث خانه عالم بیان داشت: ما در دو پروژه به دلیل بازگشایی مسیر دچار مشکل بودیم.
وی افزود: در روستای چرگر مسیر به صورت کامل بازگشایی شد و فقط در روستای خیرآباد مقداری مشکل وجود دارد که آن هم به دلیل انتخاب دیر پیمانکار و برودت هوا است که با بهبود وضعیت جوی، پروژه به روند خود ادامه می‌دهد.
در این جلسه اعلام شد که خیابان‌سازی شهرک صنعتی شماره دو ابهر 50 درصد، آسفالت‌ریزی 25 درصد و جدول‌گذاری آن 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول