اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

سهم 4 درصدی جنوب کرمان از تولیدات کشاورزی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب استان کرمان با هفت شهرستان و 40 هزار کیلومترمربع مساحت، تولید بیش از 85 نوع محصول زراعی و باغی و چهار درصد تولیدات کشور را برعهده دارد.

سهم 4 درصدی جنوب کرمان از تولیدات کشاورزی کشور
 به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مجید درینی در حاشیه بازدید هیئت سرمایه‌گذار مالزیایی از منطقه جیرفت و کهنوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: بازدید این هیئت سرمایه‌گذار در راستای آشنایی با ظرفیت‌های کشاورزی این منطقه است.
وی افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک جنوب کرمان و نیز مراودات صادراتی که با کشورهای اروپایی، آسیایی و ... دارد، بسیار تمایل داریم که با کشور مالزی نیز این همکاری‌ها را افزایش دهیم.
درینی تصریح کرد: جنوب کرمان با هفت شهرستان و 40 هزار کیلومترمربع مساحت، تولید بیش از 85 نوع محصول زراعی و باغی و چهار درصد تولیدات کشور را بر‌عهده دارد.
وی این منطقه را به لحاظ تولید محصولات خارج از فصل در خاورمیانه یک استثنا خواند و گفت: تمایز دیگر این نقطه با سایر نقاط جهان تنوع ارقام و تولید محصولات سالم است که بسیاری از سرمایه‌گذاران را ترغیب به سرمایه‌گذاری در این منطقه کرده است. 
رئیس فدراسیون صنایع و تولیدکنندگان ایالت «کداح» مالزی نیز در این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: حضور ما در جنوب کرمان فرصتی است تا ظرفیت‌ها و محصولات کشاورزی این منطقه را مورد بررسی قرار دهیم.
حمید الدین ابراز داشت: مزیت مهمی که این منطقه نسبت به کشاورزی امریکا و سایر نقاط جهان دارد، تنوع بسیار زیاد، سالم بودن محصولات و بحث مکانیزاسیون و تجهیز مزارع به آبیاری تحت فشار است.
وی با اشاره به اینکه در کالیفرنیا برای مقابله با بیماری‌ها و آفات، سمپاشی و مبارزه شیمیایی صورت می‌گیرد، بیان داشت: همچنین در این ایالت تزریق کودهای شیمیایی برای تولید بیشتر محصولات امری عادی تلقی می‌شود.
الدین با تأکید بر ضرورت معرفی این منطقه به دنیا خاطرنشان کرد: در کشور مالزی هر ساله نمایشگاه‌های کشاورزی بین‌المللی برگزار می‌شود که لازم است، محصولات جنوب کرمان در آنجا عرضه و معرفی شوند.
‌بازدید هیئت سرمایه‌گذار مالزیایی از منطقه جیرفت و کهنوج، از باغ‌های کشت و صنعت، کلکسیون ارقام مرکبات، خرما و زیتون مرکز آموزش جهاد کشاورزی، مزارع سیب‌زمینی و پیاز، گلخانه‌های محصولات جالیزی و سردخانه‌های محصولات کشاورزی صورت گرفت تا بتوان ظرفیت‌های این منطقه را برای جذب سرمایه‌گذاران مالزی معرفی کرد.
هیئت سرمایه‌گذار مالزیایی عصر امروز برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی جنوب کرمان از منطقه جیرفت و کهنوج بازدید کردند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول