اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان خواستار شد؛

برداشتن موانع صادرات تولیدات کشاورزی به عراق

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر موانعی در مسیر صادرات تولیدات کشاورزی به عراق وجود دارد که از مسئولان عراقی درخواست رفع این موانع را داریم.

برداشتن موانع صادرات تولیدات کشاورزی به عراق
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدابراهیم حسن‌نژاد سه‌شنبه شب در دیدار هیئت شهرستان شاره‌زور سلیمانیه عراق با مسئولان کردستان در سنندج، اظهار داشت: اکنون جوجه یک روزه به صورت قاچاق به عراق صادر می‌شود که این زیبنده دو کشور نیست و باید راهکاری برای حل این مسئله اندیشیده شود.
وی خاطرنشان کرد: با دامپزشکی استان سلیمانیه و همچنین وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته است که باید بر اساس قول‌های مساعد خویش زمینه برداشتن این موانع را فراهم سازند.
حسن‌نژاد همچنین به موانع در مسیر صادرات سیب‌زمینی به شمال عراق اشاره و تصریح کرد: سالانه 300 هزار تن سیب‌زمینی در استان کردستان با کیفیتی عالی تولید می‌شود که مازاد آن می‌تواند نیازهای استان سلیمانیه و شهرستان شاره‌زور را تامین نماید.
وی عملیاتی شدن برنامه سرمایه‌گذاری در زمینه کشاورزی در شاره‌زور سلیمانیه را اولویت جهاد کشاورزی کردستان خواند و گفت: در بخش‌های زراعت، باغداری، مرغداری، پرورش ماهی و زنبور عسل توافقاتی انجام شده که بخش زیادی از آنها اجرذایی شده است.
به گفته حسن‌نژاد، توافقات جهاد کشاورزی کردستان با شاره‌زور سلیمانیه در زمینه تولید نهال و کشت و زرع به مرحله اجرا رسیده است.
وی با بازدید هیئت اعزامی بخش کشاورزی از کردستان به سلیمانیه و به ویژه شهرستان شاره‌زور اشاره کرد و بیان داشت: در این سفر زمینه‌ها مشخص شده و بخش خصوصی با نظارت جهاد کشاورزی در راستای کشت و بهره‌برداری محصولات مورد نیاز آنها اقدام خواهد کرد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: این هیئت عراقی نیز از نهالستان، کشتارگاه طیور، کارخانه خوراک دام و طیور و کارخانه لبنیات مریوان و از مجتمع پرورش ماهیان سردآبی پالنگان به عنوان یکی از مجتمع‌های برتر کشور در شهرستان کامیاران بازدید کردند.
حسن‌نژاد یادآور شد: در شهرستان سنندج نیز از کشتارگاه صنعتی دام و کارخانه بسته‌بندی میوه و مرغداری مجهز به سیستم بهینه‌سازی مصرف سوخت در دهگلان بازدید داشته و با گوشه‌ای از توانمندی‌های کردستان در زمینه بخش‌های مختلف کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته به آن آشنا شدند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول