اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از سد گلابر صورت می‌گیرد؛

افزایش 5 برابری تولیدات کشاورزی در ایجرود

خبرگزاری فارس: فرماندار ایجرود گفت: در سال جاری 2 هزار و 500 هکتار از اراضی منطقه زیر پوشش آبیاری شبکه سد گلابر قرار می‌گیرد، که این امر موجب افزایش تولیدات کشاورزی ایجرود تا پنج برابر می‌شود.

افزایش 5 برابری تولیدات کشاورزی در ایجرود
باقر اکبرپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در هشتمین دور سفرهای استاندار زنجان به شهرستان‌های تابعه، 27 مصوبه در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان ایجرود نهایی شد که این مصوبات منبع خیر و برکت برای استان است.
وی با بیان اینکه در 11 سفر استاندار زنجان به شهرستان ایجرود، 183 مصوبه به تصویب رسیده است، افزود: از این تعداد به 163 مورد اقدام شده و هشت مصوبه نیز در دست پیگیری است.
 فرماندار ایجرود تکمیل استخر زرین‌آباد با اختصاص اعتبار 600 میلیون تومان در هفته دولت 91، تحویل تاسیسات سد گلابر به اداره کل ورزش و جوانان در ماه جاری، تامین اعتبار فرهنگ‌سرای شهر زرین‌آباد را بخشی از این مصوبات اعلام کرد.
وی گفت: تعیین تکلیف توسعه حریم شهری زرین‌آباد، تخصیص 300 میلیون تومان از اعتبار عمران شهری برای رفع نقطه حادثه‌خیز خروجی شهر زرین‌آباد به سمت جوقین، تکمیل ساختمان شمالی نیمه تمام دهیاری، اختصاص 600 میلیون ریال برای دفع آب‌های سطحی روستای سعید ‌آباد، اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایجاد دیوار حفاظتی رودخانه شهر حلب از دیگر مصوبات این شهر بود.
اکبر پور ادامه داد: تخصیص 600 میلیون ریال برای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی در راستای جلوگیری از ریزش کوه‌، تامین نیروی انسانی اداره ورزش و جوانان ایجرود و تکمیل مصلی زرین‌آباد از جمله مصوبات هشتمین جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان ایجرود بود.
وی با بیان اینکه مشکل پتروشیمی زنجان در خصوص تخصیص تسهیلات برطرف شده است، خاطرنشان کرد: این طرح عظیم صنعتی با اشتغال‌زایی 3 هزار نفر در شهریور 93 به بهره‌برداری می‌رسد.
 فرماندار ایجرود اظهار داشت: دو طرح فولاد در شهرستان از جمله کارخانه 500 هزار تنی و 3 میلیون تنی به زودی در شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.
 وی طرح گردشگری سد گلابر را از جمله برنامه‌های مهم شهرستان عنوان کرد و افزود: برای عمران شهری زرین‌آباد و حلب در سال جاری 5 میلیارد اعتبار اختصاص یافته است. 
اکبر پور با بیان اینکه 90 درصد از ساکنان شهرستان ایجرود در روستاها ساکن هستند، گفت: در سال جاری 2 هزار و 500 هکتار از اراضی منطقه زیر پوشش آبیاری شبکه سد گلابر قرار می‌گیرد که این امر موجب افزایش تولیدات کشاورزی ایجرود تا پنج برابر می‌شود. 
وی خاطر نشان کرد: در بحث عمران شهری سهم این شهرستان بعد از شهرستان زنجان است که در سال جاری برای شهرستان زرین‌آباد و حلب 5 میلیارد تومان، اختصاص یافته است.
 فرماندار ایجرود از پیشرفت 85 درصدی بیمارستان شهرستان ایجرود خبر داد و گفت: این بیمارستان 32 تخت خوابه در حال نازک‌ کاری است.
  انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول