اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهبندان رخ داد؛

تکلیف قنات روستایی بعد از 20 سال روشن شد/چاه جایگزین قنات

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی نهبندان گفت: بعد از 20 سال تأمین و انتقال آب به مزارع خونیک سفلی انجام و تکلیف قنات روستایی روشن شد.

تکلیف قنات روستایی بعد از 20 سال روشن شد/چاه جایگزین قنات
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد خیرخواه ظهر امروز در جمع کشاورزان نهبندان اظهار داشت: با توجه به بایر بودن قنات روستای خونیک سفلی به مدت  20 سال و پیگیری و تلاش کارشناسان مدیریت مجوز حفر یک حلقه چاه (جایگزین قنات) صادر و حفاری و از محل اعتبارات خشکسالی با دبی 25 لیتر در ثانیه انجام شد.
وی افزود: در ادامه مطالعه، طراحی و اجرای خط انتقال آب به طول 3 هزار و 400 متر در سال 1389 انجام و به بهره‌برداری رسید.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهبندان گفت: با اجرای این طرح راندمان آبیاری در مجموع به میزان 30 درصد افزایش و تلفات انتقال آب در مسیر به صفر کاهش می‌یابد.
خیرخواه از آموزش 350 نفر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی توسط اداره آموزش و ترویج خبر داد و گفت: در پاییز سال جاری 350 نفر از کشاورزان و دامداران شهرستان آموزش‌های لازم در زمینه‌های دامپزشکی و امور دام را فرا گرفته و بازدید آموزشی عملی از مزارع کشت مکانیزه، یکپارچه‌سازی زمین‌های خرد و تسطیح اراضی و کشت با مدیریت واحد را دیده‌اند.
وی از بازسازی و مرمت قنات روستای طارق خبر داد و گفت: این عملیات موجب سالم شدن آب شد.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان نهبندان ادامه داد: بازسازی و مرمت قنات روستای طارق از محل اعتبارات خشکسالی سال 1389 به طول 590 متر توسط مدیریت جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی شهرستان و مشارکت مردم اجرا و به بهره‌برداری رسید.
خیرخواه گفت: مسیر جدید قنات به طول 250 متر در معابر عمومی حفر و کول مناسب نصب شد تا ضمن تثبیت قنات از ریزش و نفوذ فاضلاب به آب اصلی که مورد استفاده اهالی و کشاورزی است جلوگیری به عمل آید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول