اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در 900 هکتار از اراضی زراعی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فناوری‌ها و مکانیزاسیون اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جامع کشاورزی حفاظتی در قالب کشت مستقیم و استفاده از خاک‌ورز حفاظتی در 900 هکتار از اراضی کشاورزی این استان اجرا شد.

اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در 900 هکتار از اراضی زراعی
روح‌الله فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: اجرای این طرح با استفاده از دستگاه نوتیلج در اراضی کشاورزی این استان اجرا شده است.
وی کاهش 50 درصدی هزینه‌های کاشت را از مزایای کشت مستقیم و خاک‌ورز حفاظتی دانست و افزود: بکارگیری دستگاه‌های کشت مستقیم و خاک‌ورز حفاظتی موجب حفظ ساختمان خاک و حفظ بقایایی گیاهی در سطح خاک و افزایش مواد آلی خاک می‎شود.
رئیس اداره فناوری‌ها و مکانیزاسیون اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این امر خود موجب افزایش ذخیره و حفظ رطوبت در خاک، جلوگیری از تبخیر آب، جلوگیری از ایجاد روان آب در سطح خاک و افزایش نفوذ پذیری آب می‌شود.
وی ایجاد شرایط مناسب جوانه‌زنی بذر و رشد و نمو آن در خاک را از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه‌ها برشمرد و گفت: بکارگیری دستگاه‌های حفاظتی در راستای نیل به کشاورزی پایدار است.
فاطمی در ادامه بر ضرورت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تأکید کرد و گفت:  مکانیزاسیون کشاورزی مجموعه‌ای از علوم و فنون کاربردی است که مطالعه، شناخت و به‌کارگیری انواع مختلف ماشین و ابزار نیروی محرک، در مراحل مختلف تولید و در فرآوری محصولات کشاورزی را شامل می‌شود.  
رئیس اداره فناوری‌ها و مکانیزاسیون اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مکانیزاسیون را استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار دانست و گفت: معنی خاص مکانیزاسیون شامل تکنولوژی ماشینی و مسائل مرتبط با آن در کشاورزی است، در حالی که معنی عام آن تمام مسائل و تجزیه و تحلیل‌های کلی مرتبط با کشاورزی و مدیریت آنها را شامل می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول