اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس:

یارانه‌های کشاورزی باید به سمت پژوهش برود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید یارانه‌هایی را که به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد را به سمت پژوهش سوق دهیم.

یارانه‌های کشاورزی باید به سمت پژوهش برود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر قادری بعد از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش توسط سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: آموزش در سطح عالی رشد خوبی داشته است اما در زمینه پژوهش درصد رشد مطلوبی را نداریم.
این نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: در بخش آموزش از هر یک‌صد هزار نفر 5 هزار دانشجو داریم اما در بخش پژوهش و تحقیقات این آمار مطلوب و قابل ملاحظه نیست.
وی اضافه کرد: در برنامه دوم تا پنجم توسعه پیش‌بینی شده بود که سهم پژوهش و تحقیقات از کل تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند اما این امر تاکنون انجام نشده است که راهی جز تمرکز و افزایش هزینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی نداریم.
قادری بیان کرد: تحقیقات و پژوهش در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها دارای اهمیت بوده اما پژوهش در حوزه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بسیار مهم است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: به دلیل راندمان پایین تولید و اثرگذاری آن بر اشتغال، درآمد و تولید موثر بر محصولات سالم تاثیر بسزایی در امنیت ملی در بعد غذایی دارد.
وی با بیان اینکه مشوق‌ها در زمینه پژوهش کافی نیست حتی به حداقل‌ها نیز نرسیده‌ایم تصریح کرد: در بخش تحقیقات و پژوهش باید در کنار بخش دولتی بخش غیر دولتی را نیز وارد کار و تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق‌های مربوطه پژوهشگران می‌توانند برای یافته‌ها و اختراعات خود از منابع آنها استفاده کنند.
قادری اضافه کرد: در سفر چهارم هئیت دولت به استان فارس سعی داریم در راستای ارتقای سطح پژوهش و تحقیقات این استان، مرکز دانشگاهی را که مقرر بود در منطقه ویژه ایجاد کنیم به مرکز دانش و فناوری تغییر دهیم.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول