اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قطب‌بندی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای؛

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشاورزی در خاتم گسترش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خاتم گفت: به دنبال قطب‌بندی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارائه آموزش‌های کشاورزی در شهرستان خاتم گسترش می‌یابد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشاورزی در خاتم گسترش می‌یابد
احمد پورابراهیمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: خاتم به عنوان قطب آموزش فنی و حرفه‌ای محصولات کشاورزی در استان یزد شناخته خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در شش ماه نخست سال جاری بیان کرد: در حال حاضر مرکز خاتم دارای هشت کارگاه فعال است که رشته‌های اتومکانیک، برق، ماشین‌آلات کشاورزی، کامپیوتر، جوشکاری و کارگاه کشت گلخانه‌ای ویژه برادران و دوره‌های کامپیوتر، صنایع دستی و طراحی و دوخت، کارگاه کشت گلخانه‌ای، سفره آرایی، اتوماسیون اداری و کاربر نرم‌افزار اداری ویژه خواهران در آن آموزش داده می‌شود.
پورابراهیمیان ادامه داد: در این مدت 20 دوره در قالب 86 هزار نفر ساعت برگزار و 520 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند که از این تعداد 90 درصد گواهینامه مهارت دریافت کرده‌اند.
وی آموزش در مرکز ثابت را در دو رشته کارگاه کشت گلخانه‌ای و ماشین‌آلات کشاورزی عنوان کرد و افزود: آموزش ماشین‌آلات کشاورزی در قالب سه رشته شامل مکانیک تراکتور، سرویس تراکتور و ماشین‌آلات کشاورزی است.
پورابراهیمیان در مورد آموزش کارگاه کشت گلخانه‌ای نیز با اشاره به شروع آن در شهرستان از سال 1388 بیان کرد: این آموزش شامل دو رشته پرورش گل‌ها و گیاهان زینتی و محصولات صیفی است و تاکنون بیش از 40 نفر در هر رشته در این کارگاه‌ها آموزش دیده‌اند.
پورابراهیمیان اضافه کرد: آموزش در تیم‌های سیار در پنج دهستان این شهرستان صورت می‌گیرد که رشته‌های زراعت کار درجه یک و دو، پرورش‌دهنده پسته، باغبان، سرویس تراکتور، پیوندزدن درختان باغی، کارگر فنی گاوداری صنعتی و کارآفرینی cab را شامل می‌شود.
وی تعداد افراد شرکت‌کننده در دوره‌های تیم‌های سیار را بیش از 200 نفر معادل 20 هزار نفرساعت اعلام کرد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خاتم در مورد دستاوردهای مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان نیز عنوان کرد: از زمانی که کشت گلخانه‌ای در این شهرستان آموزش داده می‌شود، بخش کشاورزی مدرن رونق بیشتری یافته طوری که خاتم به عنوان قطب آموزش محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای در استان شناخته شده است.
وی ادامه داد: کارآموزان آموزش دیده نیز برای توسعه کار و دریافت تسهیلات به سازمان جهاد کشاورزی معرفی شده‌اند.
پورابراهیمیان افزود: روستاییان آموزش دیده در رشته گاوداری صنعتی نیز برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار دارند و کسانی که متقاضی خرید ماشین‌آلات کشاورزی هستند برای دریافت تسهیلات باید دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای باشند.
وی در مورد فعالیت بخش خصوصی در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز یادآور شد: در شهرستان خاتم 10 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شده که از این تعداد هشت آموزشگاه در رشته‌های صنایع ساختمان، کامپیوتر، آرایش و پیرایش و طراحی دوخت فعال هستند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول