اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی:

شکار پهپاد توانمندی ایران را به جهانیان نشان داد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا "پهپاد" توانمندی جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد.

شکار پهپاد توانمندی ایران را به جهانیان نشان داد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید کریم سجادی پیش از ظهر امروز در نشست با شماری از مدیران خراسان شمالی اظهار داشت: کنترل و نشاندن هواپیمای فوق تخصصی آمریکا موفقیت بزرگی در عرصه سیاسی برای کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه این موفقیت حاصل رشادت‌های فرزندان این کشور از جمله سپاه و بخش‌های فناوری است، افزود: شکار این هواپیما موضوعی نیست که از آن به راحتی گذشت زیرا چند حسن برای نظام جمهوری اسلامی داشت.
سجادی اثبات برتری تکنیک جمهوری اسلامی بر کشور مدعی علم و فناوری را از مهم‌ترین دستاوردهای کنترل پهپاد عنوان کرد و گفت:‌ با وجود فناوری‌های به کار رفته در این هواپیمای جاسوسی، فرزندان این ملت توانسته‌اند در پرتو تقوا و تخصص این هواپیما را شکار کنند.
وی با تاکید بر اینکه این اقدام موفقیتی بزرگ برای نظام اسلامی است، تصریح کرد: این موفقیت نظام اسلامی برای آمریکا یک شکست بزرگ بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی همچنین به دست آوردن سندی بزرگ از توطئه‌ها و دشمنی آمریکا علیه نظام اسلامی را از دیگر دستاوردهای شکار این هواپیمای جاسوسی برشمرد و گفت: البته مدارک زیادی از توطئه‌ها و جنایت آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی وجود دارد.
وی یادآور شد: ایالات متحده آمریکا باید بداند، جمهوری اسلامی ایران در جنگ الکترونیک بسیار توانمند و پرقدرت است.
سجادی به کنترل درآوردن این هواپیما جاسوسی بدون سرنشین توسط هوشیاری فرزندان این ملت را موجب رسوایی آمریکا در عرصه جهانی برشمرد.
هفته گذشته با کنترل مناسب فضای کشور و تسلط اطلاعاتی نیروهای مسلح، واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی موفق شدند با اقدامات عملیاتی خود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ170" را پس از تجاوز به حریم کشور کشف و کنترل آن را در اختیار بگیرند.
طول دو بال این هواپیما حدود 26 متر، طول بدنه چهار و نیم متر و ارتفاع آن یک متر و 84 سانتی‌متر است و دارای سیستم‌های پیشرفته جمع آوری اطلاعات در ابعاد الکترونیکی، تصویری و مخابراتی و سامانه‌های راداری مختلف است.
این هواپیما از جهت نوع ساخت و پوشش، رادار گریز طراحی شده و از حیث فناوری آخرین نمونه هواپیماهای پیشرفته‌‌ای است که آمریکا برای جاسوسی مورد استفاده قرار می‌دهد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول