اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

پهپاد سند رسوایی آمریکا است / مکتب حسین تحریم برنمی‌تابد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هدایت شایسته و عالمانه هواپیمای جاسوسی آمریکا در حقیقت سند رسوایی نظام استکبار است که قصد دارند مدیریت جهان را با قلدری در اختیار بگیرند.

پهپاد سند رسوایی آمریکا است / مکتب حسین تحریم برنمی‌تابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: تلاش موفقیت‌آمیز نیروهای نظامی کشورمان در هدایت و شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا نشان روشنی از قدرت توحیدی ملت ایران است که به خوبی برای جهانیان اثبات کرد که ایران نه تنها در قدرت نظامی و تکنولوژی‌های نوین از غرب عقب نیفتاده است بلکه پیشرو نیز هست.
وی تصریح کرد:‌ همه این موفقیت‌ها در اوج محاصره تکنولوژی و اقتصادی کشورمان به دست آمده است که اگر به حرکت و تدبیر هواپیمای جاسوسی آمریکا پهپاد نگاه کنیم به خوبی دریافت می‌کنیم که دلاورمردان ایرانی این هواپیمای مدرن و پیشرفته به تکنولوژی‌های جدید را با مهارتی مثال‌زدنی فرو نشاندند و اجازه ندادند بیش از این دست خیانت‌آلود نظام آمریکا ملت ایران را ملعبه خود کند.
عاملی پیام حقیقی این حرکت غرورآفرین را توکل ملت ایران به خداوند و پیام توحیدی آن برشمرد و خاطر نشان کرد: در کنار آن با شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا نه تنها آبروی آمریکا در جهان ریخته شد بلکه رفتار قلدرمعابانه او که تلاش می‌کرد با قدرت امنیتی جهان را تحت سیطره بگیرد، فرو ریخت.
این مسئول یکی دیگر از پیام‌های این حرکت را مشخص شدن توان علمی سرزمین ایران و دلاورمردان آن توصیف کرد و افزود: این هواپیما با برخورداری از پیچیده‌ترین سیستم‌های الکترونیکی و کنترل از راه دور در عرصه الکترونیک یک امتیاز ویژه برای آمریکا به شمار می‌رفت اما با سرنگونی آن این حقیقت روشن شد که ایران در جنگ تمام عیار فناوری‌های جدید نیز توانسته است قدرت خود را به رخ دشمنان بکشانند.
وی اضافه کرد: به دنبال این حرکت اعلام رسمی پرتاب سه ماهواره ایران در ماه‌های آینده غرور دیگری برای ایرانیانی بود که تنها کشورهای معدودی قادر شدند به این تکنولوژی منحصر به فرد دست یابند.
‌امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود مقابله با تحریم‌های دشمنان را تنها با اتکا به ایمان، خودباوری و دلبستگی به مکتب عاشورا و فرهنگ عزت‌آفرین امام حسین (ع) میسر دانست و ادامه داد: همان‌گونه که سید و سرور ما دست دادن به ظالمان را مرگی ذلت‌بار توصیف کرده ملت ایران نیز هرگز دست خود را در دست نامحرمان نگذاشته و هرگز نیز به این کار دست نمی‌زند.
عاملی گفت: در حالی که نظام غرب از حساسیت و اهمیت برخورداری از انرژی هسته‌ای سخن به میان می‌آورد آنها با ایرادات نابجا به فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران که بیش از 19 بار البراده‌ای قانونی بودن آن را معترف شده است، مورد هجمه قرار داده و چشم دیدن پیشرفت ایران را در حوزه انرژی هسته‌ای ندارند در حالی که با این همه هجمه ملت ایران هرگز از مواضع خود عقب نمی‌نشیند.
 
به امام حسین (ع) نباید به چشم عتیقه نگاه کرد
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور شایسته عزاداران حسینی در آیین تاسوعا و عاشورای حسینی و همراهی خوب دستگاه‌هایی همچون صدا و سیما و نیروی انتظامی افزود: ما از اهالی سنی‌نشین عنبران و همچنین اهالی آذربایجان که با وجود شرایط سخت در سوگ سیدالشهدا عزاداری شایسته و قابل قبولی را انجام دادند، قدردانی می‌کنیم.
وی قدر دانستن گریه و اشک برای سیدالشهدا را به مؤمنان و نمازگزاران توصیه کرد و اظهار داشت: نباید بیهوده این اشک‌ها و ناله‌ها را خرج کنیم چرا که ما به این ذخیره و اندوخته ارزشمند در جهان آخرت نیاز داریم چرا که به فرمایش ائمه اطهار یک قطره اشک برای امام حسین (ع) می‌تواند آتش غضب و خشم جهنم را خاموش کند.
عاملی تصریح کرد: این اشک‌ها و ناله‌ها می‌تواند همه گناهان و معاصی را پاک و تطهیر سازد به شرط آن که صاحب عزا قدر و جایگاه عزای حسینی و عظمت سیدالشهدا را درک کند.
خطیب جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: نباید بعد از دهه اول محرم با عظمت و دستگاه رفیع حسینی خداحافظی کرد چرا که این تفکر غلطی است که حسین را برای 10 روز محرم اشک چشم به دید عتیقه نگاه کنیم و تکلیف خود را بعد از گذشت دهه اول محرم با ساحت سیدالشهدا یکسره کرده و قطع رابطه کنیم.
وی بزرگ‌ترین لبیک به امام حسین (ع) را نه به خاطر زخم و آزار و اذیت در دشت کربلا بلکه به خاطر افکار و اندیشه‌های آرمانی آن حضرت سر می‌دهیم و بر عهد خود نیز پایبند هستیم.
عاملی تبعیت‌کنندگان از مسیر آرمانی امام حسین (ع) را مدافعان عزت و شرف واقعی کشور در برابر محاصره‌های سخت و سنگین توصیف کرد و ادامه داد: منطق کربلا منطق ذلت‌ناپذیری است و اگر تمام کشورهای غربی ما را تحریم کنند با تبعیت از مولا و مقتدای خود نباید دم برآوریم و اجازه دهیم این تحریم‌ها فرصت سواستفاده برای دشمن را فراهم آورد.
وی در مورد تحریم 180 شخصیت حقوقی و حقیقی در کشورمان از سوی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: این تحریم‌ها عمق کینه‌توزی دشمن را از حرکت‌های غرورآفرین ملت ما نشان می‌دهد که در مقاطع حساس دست دشمن را رو کرده و آبروی آنها را ریخته‌اند.
خطیب جمعه اردبیل به تحریم‌های خنده‌آور نظام اروپایی در مورد برخی شرکت‌های سیلوسازی در کشورمان اضافه کرد: معلوم نیست با چه تفکر و تعقلی این تحریم‌ها انجام شده است در حالی که ما همچون گذشته ندا سر می‌دهیم که نظام استکباری غرب از دست ما عصبانی باش و از این غیض بمیر.
وی وارد شدن به کشتی نجات‌بخش امام حسین (ع) را سعادت‌آفرین در دنیا و آخرت اعلام کرد و ادامه داد: اگر امام حسین (ع) در هنگام افتادن از یال اسب بسم‌الله سر می‌دهد به خاطر آن است که هر کس در تبعیت و پیروی مسیر من است وارد کشتی نجاتی شود که روشنگری آن انسان‌ها را به راه راست هدایت می‌کند.
 
محبت حسین تبعیت لازم دارد
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به برخی از انحراف‌ها و مصائب جامعه انسانی بعد از حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: گاه تفسیر غلط دین بدون رجوع به مرجعیت شایسته سبب شکل‌گیری گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی می‌شود که فعالیت آنها می‌تواند بشریت را به گمراهی بکشاند.
عاملی گریه برای امام حسین (ع) و عزاداری برای آن حضرت را با تصور این خیال که امام حسین (ع) شفیع روز جزا است از اعمال و کردار راستین دوری گزینیم، خیال و تفکری خام است که هرگز نمی‌تواند برای انسان نجات‌بخش باشد.
وی با اظهار تأسف از رفتار برخی افراد ساده‌ که احساس می‌کنند امام حسین (ع) شرکت بیمه‌ای درست کرده تا آنها را از هر بلا و گرفتاری بدون انجام رفتار و عملی شایسته بیمه کند، اظهار داشت: ‌این تفکر که «حسین دارم چه غم دارم» تفکری شبیه به اندیشه پیروان مسیح است که احساس می‌کنند حضرت عیسی (ع) امت مسیحی را به خاطر ظلم و ستمی که به او روا داشته شده از عذاب الهی نجات می‌دهند.
عاملی با قرائت احادیثی از ائمه اطهار در هشدار به شیعه برای تسویه حساب کامل در محضر خداوند و عمل به احکام و تکالیف الهی تصریح کرد: باید به این اصل ایمان داشته باشیم که خداوند نه با کسی قرابت دارد و نه شوخی چرا که در روز قیامت نیز به هر کس به اندازه عمل و تقوا و معرفتش پاداش و اجر می‌دهند نه صرف محبت اهل بیت (ع).
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: محب اهل بیت و امام حسین (ع) تابع منش و رفتار سیدالشهدا و ائمه است که هرگز واجبات خود را به مستحبات و یا برخی اعمال دیگر وا نگذاشته‌اند و به هیچ کس جز رحمت الهی چشم ندوختند.
وی اضافه کرد: صرف منسوب شدن به شیعه علی و محب حسین بودن، نمی‌تواند ما را در آخرت از حساب و کتاب محافظت کرده و به دور نگه دارد چرا که خود ائمه به صراحت اعلام کردند به برخی از گناه‌کاران شفاعت ما می‌رسد اما بعد از گذشت 300 هزار سال عذابی که در دوزخ می‌بینند.
عاملی امید نابجا بستن به رحمت و بخشش ائمه اطهار را امید احمقانه توصیف کرد و ادامه داد: دستگاه امام حسین (ع) دستگاهی برای خالص شدن و تمیز کردن انسان‌ها است چرا که خود سیدالشهدا نیز همیشه تلاش کرده تا سره را از ناسره تشخیص داده و هدایتگری را در رأس قرار دهد.
وی در پایان سخنان خود گفت: شیعه حضرت علی (ع) و محب امام حسین (ع) برای تسویه کامل باید از بساط امتحان الهی سربلند بیرون آید چرا که امام حسین (ع) خالص‌ترین انسان‌ها و شایسته‌ترین افرادی که توانسته حق‌الناس را رعایت کند و در انجام تکالیف به احکام اسلامی پیشرو باشد مقبول راه و مسیر محبت‌آمیز خود می‌داند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول