اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان اردبیل؛

پیکر پیرغلام آستان سیدالشهدا (ع) تشییع شد

خبرگزاری فارس: با حضور فرماندار اردبیل و جمعی از مسئولان و پیشکسوتان هیئت‌های عزاداری و سوگواران سیدالشهدا پیکر پیرغلام آستان حضرت سیدالشهدا (ع) مرحوم نصیرآقا حسینی تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر پیرغلام آستان سیدالشهدا (ع) تشییع شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز برگزار شد، پیکر حسینی پیرغلام آستان مقدس حضرت سیدالشهدا با حضور جمعی از حسینیان، ریش سفیدان، هیئت‌های مذهبی و دستجات عزاداری تشییع شد و جمعی از مداحان و شعرا در تجلیل از خدمات مرحوم نصیرآقا حسینی به دستگاه عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) به اجرای مرثیه‌سرایی پرداختند.
پیکر این پیر دلسوخته در بین حزن و اندوه حاضران بعد از اقامه نماز میت در آرامستان فاطمه اردبیل به خاک سپرده شد.
مرحوم نصیرآقا حسینی در سال 1303 به دنیا آمد و از دوران نوجوانی با مداحی و شبیه‌خوانی انس و الفت گرفت و بیش از 65 سال در دستجات عزاداری و مساجد مختلف شهر اردبیل از جمله محلات علیه، معجز، قاسمیه، مسجد جمعه، اوچدکان، منصوریه، خاتم‌النبیین، صاحب‌الزمان و... در ایام ماه محرم به مداحی پرداخته و بعد از 87 سال عمر با عزت در خادمی به بارگاه سید و سالار شهیدان دیروز مقارن با نماز ظهر عاشورا به ندای حق لبیک گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.
به گزارش فارس، فرماندار اردبیل با ارسال پیام تسلیتی رحلت این پیرغلام آستان مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) را به مردم حسینی و وفادار اردبیل به ویژه مداحان، ‌شعرا و تعزیه‌خوانان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای علو درجات مرحوم نصیرآقا حسینی از خداوند متعال طلب بخشش و غفران کرد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول