اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک پیرغلام حسینی در گفت‌و‌گو با فارس:

بصیرت‌افزایی از موهبات برگزاری اجلاس پیرغلامان است

خبرگزاری فارس: یک پیرغلام گفت: بصیرت‌افزایی یکی از مواهب برگزاری اجلاس پیرغلامان است.

بصیرت‌افزایی از موهبات برگزاری اجلاس پیرغلامان است
سیدمحمود عقیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: بنده 45 سالی است که در آستان بابرکت امام حسین(ع) خدمت می‌کنم و امیدوارم این توفیق در بقیه عمر نیز نصیب بنده شود.
وی با اشاره به اینکه پیرغلامان و مداحان باید از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار باشند، ادامه داد: اخلاص و عشق به امام حسین(ع)، برخورداری از اخلاق حسنه و ایجاد رابطه خوب با مردم از جمله مهمترین ویژگی‌هایی است که باید یک مداح از آن برخوردار باشد.
این پیرغلام گفت: از سوی دیگر باید از اشعار فاخر و گفتار سنجیده استفاده شود چرا که این امر زیبایی مجلس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را دوچندان می‌کند.
وی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب باید روش‌های سنتی مدح و مرثیه را بیشتر مورد توجه قرار داد، ابراز کرد: جلب و جذب جوانان به سوی تعالیم دینی و مکتب عاشورا نیز باید مورد توجه باشد به این صورت که استفاده از اشعار غنی و قوی و مطابق با زمان مد نظر قرار گیرد.
عقیلی با اشاره به اثرات مثبت برگزاری اجلاس پیرغلامان، آن را زمینه‌ساز بصیرت‌افزایی و بیداری در بین مداحان دانست و گفت: تعلیم این مهم و ترویج آن در میان اقشار مختلف مردمی از دیگر موضوعاتی است که در این گونه جلسات و محافل بابرکت حاصل می‌شود.
به گفته وی این اجلاس زیبا ضمن جمع کردن پیرغلامان در یک مکان مشخص، می‌تواند فضای خوبی برای آشناسازی با انحرافات و مقابله با آنها باشد.
این پیرغلام در پایان با بیان اینکه آسیب‌شناسی مداحی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه مداحان باشد، تأکید کرد: معرفت و شناخت از مهمترین نیازمندی‌های یک مداح است به این صورت که با برخورداری از تسلط بر زندگینامه اهل بیت(ع) و سیره ایشان نسبت به تبیین و ترویج آن در جامعه اقدام کند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول