اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد:

پیرغلامان کهگیلویه و بویراحمدی تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مراسمی به منظور تجلیل از پیرغلامان و پیرمداحان این استان خبر داد.

پیرغلامان کهگیلویه و بویراحمدی تجلیل می‌شوند
مسلم رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران از برگزاری مراسمی برای تجلیل از پیر غلامان و پیر مداحان کهگیلویه و بویراحمدی در آستانه اربعین حسینی خبر داد و ابراز داشت: پیر غلامان و پیر مداحان نقش مؤثر و مهمی در انتقال ارزش‌های ماه محرم داشته و لازم است طی مراسم باشکوهی از این خادمان اهل بیت(ع) تجلیل شود.
رحیمی گفت: در آستانه اربعین امام حسین(ع)، با دعوت از پیر غلامان کهگیلویه و بویراحمد و با گردهمایی این محبان اهل بیت(ع)، از آنان تجلیل می‌شود.
این مقام مسئول در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تبلیغ مناسب و به‌موقع و برنامه‌ریزی مطلوب برای برگزاری مراسم مذهبی سبب استقبال قابل توجه از سوی اقشار مختلف مردم می‌شود.
رحیمی از مسئولان فرهنگی خواست تا از مردمی که به‌صورت خودجوش در مساجد و تکایا و در محله‌های مختلف شهری و روستایی اقدام به برگزاری مراسمات مذهبی می‌کنند، حمایت کرده و نسبت به پوشش خبری گسترده در ماه محرم همکاری بیشتری داشته باشند.
وی انعکاس اخبار مرتبط با عزاداری محرم را کاری زینب‌گونه توصیف کرد و ادامه داد: هیئت‌های مذهبی دغدغه پوشش مراسم‌های عزاداری خود را نداشته باشند و در صورت عدم دسترسی به خبرنگاران صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مراسم عزاداری هیئت خود را ضبط و به صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در مرکز استان ارسال کنند.
رحیمی با بیان اینکه از وجود مرقد مطهر بی‌بی حکیمه(س) در گچساران بهره‌‌برداری لازم نشده است، تصریح کرد: وجود مرقد مطهر دختر بلافصل امام موسی کاظم و خواهر امام رضا(ع) در گچساران مایه خیر و برکت و افتخاری بزرگ برای کهگیلویه و بویراحمد بوده  و نباید به سادگی از کنار ان گذشت.
وی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کنار حرم مطهر بی‌بی جکیمه(س) را ضروری دانست و از مسئولان و هیئت‌های مذهبی و مداحان خواست در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول