اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران:

پیرغلامان عظمت و غیرت عاشورا را زنده نگه داشته‌اند

خبرگزاری فارس: معاون صدای جمهوری اسلامی ایران گفت: پیرغلامان، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در طول تاریخ این عظمت و غیرت را نسل به نسل منتقل کرده‌اند و تا امروز زنده نگه داشته‌اند.

پیرغلامان عظمت و غیرت عاشورا را زنده نگه داشته‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسین صوفی ظهر امروز در آیین گشایش نهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان در همدان با اشاره به واقعه روز عاشورا اظهار کرد: امام حسین (ع) با قیام خود رشادت و جانبازی بی‌بدیلی را از خود به نمایش گذاشت و حادثه بی‌نظیری را در تاریخ خلق کرد چراکه نهضت عاشورا حرکتی معمولی نبود.
وی با بیان اینکه واقعه کربلا حادثه عجیبی بود که ابعاد متعدد و زوایای گوناگونی داشت، گفت: بسیاری از رموز و حقایق پنهان این واقعه عظیم توسط گذر زمان و تاریخ محرز می‌شود و بر همین اساس است که نهضت عاشورا خاموشی ندارد و همیشه تاریخ فروزان است.
معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه هرچه داریم از عاشورا و محرم است، عنوان کرد: قیام عاشورا آکنده از لحظات استثنایی است که نهضت اباعبدالله (ع) را تشخص و مزیت ویژه‌ای بخشیده است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با عظمت واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) نیز بیان کرد: در تاریخ انقلاب‌های ضد ظلم در اسلام، اثرپذیری از حادثه کربلا درخشان و نمایان است.
صوفی با بیان اینکه از کلید وجوه نهضت حسینی پاکی و صدق نیت امام حسین (ع) و یاران وفادارش است، بیان کرد: عاشورا میدان پالایش و ماندگاری مردان خدا بود و مردان غیر خدایی را به کنار زد.
وی با طرح این سؤال که وظیفه ما در قبال نهضت عاشورا چیست؟، گفت: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بیشترین و بهترین رهنمودها را به ما داده‌اند که مهم‌ترین آن ایستادگی در برابر اهانت‌ها به ساحت اهل بیت (ع) است که رسالتی سنگین را به انجام رساندند.
معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حادثه عاشورا بیانگر عظمت و افتخار اسلام است، خاطرنشان کرد: پیرغلامان، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در طول تاریخ این عظمت و غیرت را نسل به نسل منتقل کرده‌اند و تا امروز زنده نگه داشته‌اند.
وی افزود: از جمله اقداماتی که در راستای تکریم شیوه و منش پیرغلامان و انعکاس رفتار حسنه آنها به نسل حاضر از طریق رسانه ملی طی 9 سال اخیر انجام گرفته اجلاس پیرغلامان است که به همت و درخواست‌های استاندار همدان امروز به میزبانی دارالمؤمنین برگزار شده که اگر این خواست و اراده نبود این مجلس برپا نمی‌شد.
استاندار همدان نیز گفت: از محوری‌ترین کارهای فرهنگی که می‌توان در هر استان و یا مجموعه‌ای برگزار کرد، اقامه اجلاسیه‌هایی چون تجلیل از پیرغلامان حسینی است که امسال به میزبانی همدان برگزار شده است.
کرم‌رضا پیریایی با بیان اینکه سنخیت زیبایی بین ظرف و مظروف مکان برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در همدان وجود دارد، افزود: در سال جاری این اجلاس ملی به سطح بین‌المللی ارتقا یافته که بر این اساس40 نفر از 13 کشور خارج از ایران و 500 نفر نیز از استان‌های سراسر کشور در اجلاس نهم حضور یافته‌اند.
وی با بیان اینکه استان همدان در موضوع خطیر عزاداری برای امام حسین (ع) تقدم ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: در این استان 2 هزار هیئت مذهبی فعال است که این هیئت‌ها به عنوان میدان‌دار و محور مراسم‌ این استان مطرح شده‌اند.
سخنران برجسته کشوری نیز خطاب به پیرغلامان حاضر در اجلاس بیان کرد: همه شما با تأسی از نور ایمان الهی و عشق به اهل بیت (ع) در راه سیدالشهدا (ع) و انتقال ارزش‌های اصیل دین گام برداشته‌اید و در مجالس روضه و مداحی نیز همواره عطرافشانی می‌کنید و نسل جوان را با مفاهیم آشنا می‌کنید.
حجت‌الاسلام ناصر نقویان با تکیه بر تأسی نهضت بیداری اسلامی از نهضت حسینی خاطرنشان کرد: نهضت حسینی نهضتی ماندگار و اصیل است که به درستی منشأ حرکت‌های ضد ظلم و اسلام‌خواهانه‌ای در جوامع کنونی شده است.
وی در پایان با بیان اینکه غفلت کردن در مراسمی چون اجلاس پیرغلامان شایسته نیست، متذکر شد: اگر شوریدگی و دلدادگی مداحان و پیرغلامان نهضت حسینی در طول این دوره‌ها نبود این سیر معرفتی و ولایی تا کنون به خود رنگ کژی می‌گرفت.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول