اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی:

100 پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) در خراسان شمالی شناسایی شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی گفت: تاکنون حدود 100 پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) در این استان شناسایی شده است.

100 پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) در خراسان شمالی شناسایی شد
هادی مهرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: با پیگیری‌های هیئت‌های مذهبی این استان کار شناسایی سایر پیرغلامان استان نیز در حال انجام بوده تا این تشکل در استان ساماندهی شود.
وی با اشاره به اینکه تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین‌(ع) در خراسان شمالی در دستور کار قرار دارد، افزود: این پیرغلامان عمر پربرکت و شریف خود را در عرصه مداحی و مرثیه‌سرایی سید و سالار شهیدان صرف کرده‌اند.
مهرآبادی با تاکید بر اینکه پیرغلامان نهضت عاشورا سرمایه‌های ارزشمند جامعه اسلامی بوده که با مدح خود و مرثیه‌سرایی فرهنگ حماسه کربلا را زنده می‌کنند، گفت: باید از تجربیات این سرمایه‌های جامعه اسلامی در عرصه‌های دینی به نحو شایسته استفاده شود.
وی همچنین ترویج و تکریم عزاداری اصیل و سنتی برای حضرت امام حسین ‌(ع) از سوی هیئت‌های عزاداری، برگزاری نشست هماهنگی پلیس یاران محرم و مداحان را از برنامه‌های فرهنگی دهه اول محرم برشمرد.
رئیس هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 145 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در این استان تصریح کرد: پیگیری‌های لازم برای شناسنامه‌دار شدن سایر هیئت‌های مذهبی فاقد شناسنامه نیز در این استان در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه مردم به هیئت‌های مذهبی استان در طول ماه محرم کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی خود را در قالب نذورات هدیه می‌کنند، گفت: بر اساس آمار حدود 100 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی در هیئت‌های عزاداری صرف نذورات این ماه می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول