اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مداح اهل بیت(ع):

پیرغلامان جهادگران عرصه ماندگاری نهضت کربلای حسینی‌اند

خبرگزاری فارس: یکی از مداحان اهل بیت(ع) گفت: پیرغلامان جهادگران عرصه ماندگاری نهضت کربلای حسینی بوده و شایسته تقدیر و تجلیل هستند.

پیرغلامان جهادگران عرصه ماندگاری نهضت کربلای حسینی‌اند
علیرضا بهرامی‌مجد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در همدان، اظهار کرد: پیرغلامان حسینی افراد ارزشمندی هستند که در طول چند سال از عمر خود به نهضت اباعبدالله(ع) و مکتب عاشورایی خدمت‌رسانی کرده و موجب پویایی این مهم شده‌اند.
وی اضافه کرد: برگزاری همایش‌هایی چون تجلیل از پیرغلامان حسینی حرکت شایان توجهی در راستای ارج نهادن به مکتب عاشورا و تفکر شیعی است چرا که این افراد در واقع جهادگران عرصه ماندگاری نهضت کربلای حسینی بوده و شایسته تقدیر و تجلیل هستند.
این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به میزبانی همدان در اجلاس پیرغلامان، این مهم را فرصت گرانسنگی در راستای معرفی آیین و سنن مداحی اصیل همدان به مداحان کشوری و حتی بین‌المللی دانست.
وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از مباحث و مفاهیم اصیل دین و نیز نهضت کربلا در متون مداحی، عنوان کرد: این کار گام ارزشمندی در راستای توجه به مداحی اصیل و به دور از تحریف است و علاوه بر این زمینه ساز بسط و گسترش مفاهیم ارزشی دین مبین اسلام نیز می‌شود.
بهرامی با بیان اینکه دشمنان اسلام اصل عزاداری اصیل و ارزشی عاشورا و سالار شهیدان را نشانه گرفته‌اند، بیان کرد: دشمنان درصدد هستند با وارد کردن خرافات و مهملات متعدد اصل هدف قیام عاشورا را تحت‌الشعاع قرار داده و در بین مردم کمرنگ کنند که این موضوع باید مورد توجه و تأکید همایش‌هایی چون همایش پیرغلامان حسینی نیز باشد.
وی ابراز کرد: گردهمایی‌هایی چون همایش مداحان، سوگواره شعر هیئت و تجلیل از پیرغلامان حسینی، محافل ارزشمندی در راستای توجه به امر تکامل و پویایی هنر مداحی در جامعه به شمار می‌رود چرا که در این محافل و مجالس تجارب ارزشمند و گران سنگی بیان شده و از مباحث اصیل نیز خرافه‌زدایی می‌شود.
این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه نیز خاطرنشان کرد: حضور مداحان و پیرغلامان برجسته 14 کشور اسلامی و حتی غیر اسلامی در همایش پیرغلامان در ایران و شهر دارالمؤمنین همدان علاوه بر انسجام دینی و معنوی، سبب اتحاد اسلامی بیشتری می‌شود که از این نظر نیز می‌تواند موج بیداری اسلامی را شدت بخشد.
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌هایی در ارتباط با مداحی در زمان برگزاری همایش پیرغلامان در همدان، ابراز کرد: در این کلاس‌ها آسیب‌ها و هجمه‌های مداحی و عزاداری حسینی بیان شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد که این مهم می‌تواند مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) را با اشعار اصیل و مداحی مستند به متون اسلام بیش از پیش آشنا کند.
بهرامی در پایان با اشاره به ثبت ملی آئین سقایی همدانی‌ها در همایش پیرغلامان نیز این مهم را برگ زرین دیگری در کارنامه دارالمؤمنین همدان دانست که بر جلوه معنوی این شهر می‌افزاید.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول