اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان:

تجلیل از پیرغلامان‌ بسترساز ترویج فرهنگ علوی است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: تجلیل از پیرغلامان اهل بیت(ع) بسترساز ترویج فرهنگ علوی است.

تجلیل از پیرغلامان‌ بسترساز ترویج فرهنگ علوی است
سیدمحمدکاظم حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در همدان اظهار کرد: موضوع تجلیل از پیرغلامان اهل بیت(ع) از جمله نکاتی است که بروزدهنده توجه و انس جامعه مؤمن و محب اهل بیت(ع) نسبت به سیره‌سرایان ائمه اطهار است که توجه به این امر مهم بسترسازی مطلوبی در ارتباط با ترویج فرهنگ علوی را در بر خواهد داشت.
وی از بیداری اسلامی جهان سخن گفت و با اشاره به ابعاد فراملی حضور مداحان برجسته کشورهای حوزه خلیج فارس در این همایش ادامه داد: زبان مشترک بین همه ملت‌های اسلامی پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی اباعبدالله الحسین (ع) است که از باب توجه آحاد جهان اسلام و حق‌شناسی و حق‌طلبی و تقابل با ظلم و ستم و رعایت عدالت اجتماعی بوده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان افزود: به طور قطع این نشست‌ها در ترسیم بیان مشترک مطالبه عمومی ملت‌های مسلمان مبنی بر احقاق حق مؤثر بوده و می‌تواند ابعاد عاطفی این حرکت‌ها را بسط و گسترش دهد.
وی گفت: تبیین صحیح و واقعی سیره اهل بیت(ع) در سطح ملل اسلامی بالاخص ملت‌هایی که در مسیر بیداری خود گام برداشته‌اند نیز از دیگر اثرات این گونه همایش‌ها به شمار می‌رود.
حجازی در پاسخ به این سؤال که این همایش چگونه می‌تواند در بعد بصیرت‌بخشی افراد جامعه نسبت به حادثه عاشورا مؤثر واقع شود؟ اضافه کرد: هر چه توجه آحاد مردمی توسط رسانه‌های مختلف نسبت به این واقعه تاریخی عاشورا به وجود آید، می‌توان در این زمینه به توفیقات بزرگی دست یافت.
وی گفت: همچنین با بهره‌گیری از ابزار و امکانات رسانه‌ای موجبات توجه بخشی به معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شکل می‌پذیرد که آثار ماندگاری را در هویت یابی دینی جامعه موجب می‌شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در پایان سخنانش تأکید کرد: با این حرکت می‌توان شاکله زندگی مردم را به طریق اولی با سیره اهل بیت(ع) مستحکم‌تر کرد.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول