اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهد تشیع و دلدادگی به مکتب امام حسین (ع)؛

اردبیل آماده میزبانی از پیرغلامان حسینی است

خبرگزاری فارس: مهد تشیع و دلباختگی به مکتب ارزشمند امام حسین (ع) برای میزبانی از چهارمین دوره آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی اعلام آمادگی کرد.

اردبیل آماده میزبانی از پیرغلامان حسینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در همایشی که عصر امروز به همت صدا و سیمای مرکز اردبیل در آستانه ماه محرم با حضور مسئولان، رؤسای هیئت‌های مذهبی و محلات ششگانه اردبیل برگزار شد، اعضای این جلسه با اکثریت رأی برای میزبانی از آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی در سال آینده در شهر حسینی اردبیل اعلام آمادگی کردند.
در این مراسم مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل در سخنانی با اشاره به موقعیت ویژه استان اردبیل به لحاظ جغرافیایی و عقیدتی تلاش سازمان صدا و سیما را در جهت استفاده بهینه و حداکثری از توان و ظرفیت‌های موجود و معرفی تعزیه سیدالشهدا (ع) به ملت ایران و حتی دوستداران اهل بیت خارج از کشور را با اهمیت و ارزشمند توصیف کرد.
عبدالحسن صادقی‌جهانی با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده و مدنظر برای پخش عزاداری اردبیل در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سراسری و برون‌مرزی گفت: از 26 ذیحجه پخش این برنامه‌ها آغاز می‌شود.
وی افزود: انعکاس شایسته و مناسب این آیین از شبکه‌های سراسری و منطقه‌ای و برون‌مرزی فرصت مناسب برای به نمایش گذاشته ظرفیت عظیم و بی‌نظیر مردم استان در دلدادگی به مکتب امام حسین (ع) دارد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل تصریح کرد: برگزاری فاخر این برنامه‌ها و امکان صدور آن به عنوان الگوی برتر و شایسته از جمله اهدافی است که صدا و سیمای مرکز اردبیل مدنظر دارد.
به گزارش فارس، در این مراسم دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به خرافه‌ها و آسیب‌های احتمالی تعزیه در بین آحاد مردم بر احیای فرهنگ و هویت دینی تاکید شد.
فردین ارژنگی بزرگ‌ترین هدف این قبیل همایش‌ها را تلاش برای انتقال و فراگیر شدن عشق حسینی در بین مردم ولایی کشورمان و اردبیل اعلام کرد.
وی خاطر نشان کرد: نقش چنین برنامه‌ها و آیین‌های ارزشمند با تکیه بر فرهنگ عاشورایی و حسینی در همگرایی مردم با اهمیت است چرا که ما امروز در سایه چنین برنامه‌هایی می‌توانیم وحدت، همدلی و همگرایی را تقویت کنیم.
ارژنگی یکی از جنبه‌های این حضور و تجمع باشکوه را عزاداری در سوگ امام حسین (ع) یاد کرد و ادامه داد: یکی از جلوه‌های زیبای این تجمع معنوی تاکید بر وحدت و همدلی و تقویت بنیه‌های اساسی و ارزشی است.
در این مراسم رؤسای محلات شش‌گانه اردبیل در مورد اجرای با شکوه، منظم و آبرومندانه برنامه‌های ایام ماه محرم و صفر به طرح دیدگاه‌ها و ارایه نظرات پرداخته و پیشنهادهای خود را برای برگزاری با شکوه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام کردند.
در این جلسه با تاکید بر استمرار و تداوم برگزاری برنامه‌ها به شکل سنتی از رؤسای محلات شش‌گانه اردبیل خواسته شد تا با نظم و ترتیب بهتر و بیشتر برای حضور در میادین و خیابان‌ها برنامه‌ریزی لازم و هماهنگی با شهرداری و شورای شهر را انجام دهند.
در این مراسم تعدادی از پیشکسوتان، شاعران و مداحان نیز به طرح مسایل و دیدگاه‌های ضروری در این حوزه پرداختند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول