اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد ساوجبلاغ خبر داد:

تقدیر از پیرغلامان حسینی (ع) در ساوجبلاغ

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساوجبلاغ اعلام کرد: در آستانه فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم (ع) پیرغلامان حسینی در این شهرستان تجلیل خواهند شد.

تقدیر از پیرغلامان حسینی (ع) در ساوجبلاغ
رضا رنجبر کهن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: ماه محرم برای شیعیان معنی و مفهوم خاصی داشته و در این ماه ندای آزادگی و حق طلبی شیعه به گوش جهانیان رسانده می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه این ندای حق طلبی هرگز خاموش نخواهد شد، طی قرن‌ها پرچمی که سالار شهیدان در جهان برافراشت، توسط مداحان اهل بیت بلند شده و تا زمانی که مراجع عظام تقلید، روحانیت معظم و خادمان صدیق آل رسول‌الله هستند، این پرچم بر زمین نمی‌افتد.
رنجبر کهن در ادامه از برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) با همکاری برخی مراکز فرهنگی و دستگاه‌های مسئول خبر داد و گفت: این همایش در روز جمعه این هفته در ساوجبلاغ برگزار می‌گردد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر اینکه هدف از برگزاری همایش فوق چیست؟ گفت: قیام عاشورا یک رخداد جنگی و نظامی نیست، بلکه واقعه‌ای فرهنگی است که بر زندگی بشریت در طول تاریخ تاثیر گذار بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ تاکید کرد: بنابراین در شرایطی که دشمنان ما تهاجم فرهنگی را سرلوحه دسیسه‌های خود قرار داده‌اند، ما باید با ابزار فرهنگی غنی که در اختیار داریم، در مقابل توطئه‌ها ایستادگی کنیم.
رنجبر کهن ادامه داد: ما به دلیل اینکه الگویی چون حسین بن علی (ع) را داریم در برابر غرب و شرق تعظیم نمی‌کنیم و رمز موفقیت انقلاب اسلامی در این است که جوانان ما حسینی‌وار عمل می‌کنند.
وی در پایان تاکید کرد: به همین دلیل زنده نگاه داشتن محرم و صفر همانگونه که پیر و مرادمان امام خمینی (ره) فرمودند، در شرایط فعلی برای شیعیان جهان ضروری است.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول