اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک مداح اهل بیت(ع) تأکید کرد:

لزوم آسیب‌شناسی مداحی در همایش پیرغلامان حسینی

خبرگزاری فارس: یک مداح اهل بیت(ع) گفت: در جلسات پیرغلامان حسینی و زیبایی‌شناسی شعر هیئت باید آسیب‌شناسی این حوزه نیز مورد توجه قرار گیرد.

لزوم آسیب‌شناسی مداحی در همایش پیرغلامان حسینی
محمدعلی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری نهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی، ضمن ارج نهادن به این برنامه اظهار کرد: سمت نوکری و خادمی درگاه اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) امتیازی است که خداوند به ذاکران و خادمان درگاه امام حسین(ع) عنایت کرده و این قشر نیز به واسطه این موهبت باید فرهنگ ناب شیعی و حسینی را مروج باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ما ملتی آزاده هستیم و از سالار شهیدان درس آزادگی گرفته‌ایم باید اشاعه‌دهنده فرهنگ دینی و مکتبی اباعبدالله به همه جهانیان خصوصاً ملت‌های مظلوم اسلامی دیگر کشورها باشیم که در این راستا همایش پیرغلامان مسیری ارزشمند محسوب می‌شود.
این مداح اهل بیت(ع) گفت: جلسات و گردهمایی‌های دینی و مذهبی در خصوص مداحی و زیبایی‌شناسی شعر هیئت سرمشق‌ها و درس‌های مهمی را به خادمان نهضت عاشورا و اهل بیت(ع) می‌دهد که به درستی می‌توانند آن را در بطن جامعه ساری و جاری سازند.
وی عنوان کرد: برگزاری جلسات متعدد در باب مداحی و سوگواره‌های شعر هیئت به میزبانی همدان نیز افتخار مضاعفی برای استان و همه افرادی است که در خدمت اهل بیت(ع)  فعال هستند.
اسدی در ادامه به موج بیداری اسلامی اشاره و با بیان اینکه بیداری اسلامی پیام‌های مختلفی دارد، عنوان کرد: هر یک از مدعوین و مداحان برجسته مسلمان کشوری و بین‌المللی با گردهمایی‌هایی که در اثنای همایش پیرغلامان صورت می‌گیرد، می‌توانند پیام این همایش را به ملت خود ابلاغ کنند‌.
وی با بیان اینکه هر منطقه‌ای از داخل یا خارج از کشور دارای آداب و رسوم مختلفی در زمینه عزاداری حسینی است، گفت: همایش‌هایی چون تجلیل از پیرغلامان حسینی سبب انتقال تجربیات مذهبی و دینی مناطق مختلف شده و بر ماندگاری این نهضت کمک رسان است.
این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: پیشکسوتان و پیرغلامان عرصه نهضت عاشورایی در همایش تجلیل از پیرغلامان با هم اندیشی و تبادل تجربیات می‌توانند پیام و هدف قیام امام حسین(ع) را تبیین کرده و خوراک مناسبی در باب متون مداحی ارائه کنند.
وی تأکید کرد: در جلسات پیرغلامان حسینی و زیبایی‌شناسی شعر هیئت باید آسیب‌شناسی این حوزه نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که برخی از نقاط ضعف این حوزه پنهان بوده و خیلی محرز نیست و باید برای مداحان و ذاکرانی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند، تبیین شود.
اسدی خاطرنشان کرد: مداحان در درجه نخست خود باید با مداحی اصیل آشنا باشند و آسیب‌ها، آفت‌ها و جوانب کاری آن را عمیقاً درک کرده باشند تا بتوانند این فرهنگ را به دیگران نیز منتقل کنند تا چشم بسته و بدون پیش زمینه وارد این عرصه مهم نشوند.
وی در پایان بر لزوم بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی در اشعار مداحی تأکید کرد و گفت: ذاکران اهل بیت(ع) اگر از مراحل اولیه کاری خود به قرآن و مفاهیم اصیل آن تمسک بجویند به واقع، هیچ خرافه‌ای وارد هنر مداحی نخواهد شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول