اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم عنوان کرد:

هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی

خبرگزاری فارس: فرماندار قم با تاکید بر اینکه در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی تعطیلی دستگاه‌ها معنی ندارد، گفت: دستگاه‌ها باید با تامین نیرو به صورت شبانه‌روزی در خدمت‌رسانی فعال باشند.

هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی
‌عبدالسعید حقیقی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: قم در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی در شرایط وی‍ژه‌ای قرار خواهد گرفت و سوگواران حسینی از استان‌های تهران و اصفهان به قم می‌آیند تا از جاذبه‌های معنوی این استان بهره‌مند شوند.
وی افزود: استان قم باید در پذیرایی از زائران کریمه اهل‌بیت (س) و سوگواران حسینی تمام تلاش خود را در جلب رضایت مردم داشته باشد.
فرماندار قم بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی آسایش خاطر مردم را در برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم سوگواری اباعبدالله در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی داشته باشیم.
وی افزود: دستگاه‌ها نباید در امر خدمت‌رسانی به مردم در زمینه برگزاری مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)‌ تعطیلی و یا ترخیص نیرو داشته باشند بلکه باید با تامین نیرو نسبت به خدمات‌رسانی در طول این روزها به صورت وی‍ژه فعال باشند.
حقیقی‌مقدم با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا گفت: برای با شکوه برگزار شدن این مراسم شهرداری وظیفه خطیری دارد که باید در این راستا تمهیدات خاصی بیندیشد و در این زمینه لازم است، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به تهیه و توزیع مهر و سجاده‌های کارتنی بین نمازگزاران عزادار اقدام کند.
وی افزود: شهرداری باید با قرار دادن تانکرهای آب مورد نیاز در مسیرهای لازم  برای وضو و شست‌وشوی خون قربانی‌هایی که مقابل هیئت‌ها ذبح می‌شود، نسبت به جلب رضایت مردم اقدام کند.
فرماندار قم با بیان اینکه  مسیر حرکت سوگواران حسینی در قالب نقشه بین دستگاه‌ها توزیع می‌شود، گفت: امسال خواهران از سمت شبستان و درب‌های ورودی آن وارد حرم کریمه اهل بیت(س) می‌شوند و هیئت‌های سوگواری از دیگر مسیرهایی که به حرم حضرت معصومه(س) ختم می‌شود، برای عرض ارادت به محضر بی‌بی فاطمه معصومه(س) وارد حرم می‌شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول