اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خواستار شد:

پرهیز از انحراف و خرافه در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خواستار ‌پرهیز از انحراف و خرافه در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) شد.

پرهیز از انحراف و خرافه در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین نعمت‌الله سرلکیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: اجتماع یکپارچه عزاداران ابا‌عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش با حضور هیئت‌های مذهبی در روزهای نهم و دهم ماه محرم در میدان سرداران اراک برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: با نگاهی گذرا به تاریخ، انسان‌های زیادی را مشاهده می‌کنیم که در تاریخ موثر بودند و اگر مجموعه تاریخ را به عنوان یک اقیانوس پرتلاطم ببینیم، در می‌یابیم در دل این اقیانوس طوفان‌های بزرگی بوجود آمده، اما در بین همه آنها طوفان کربلا و عاشورا تا به امروز و تا به ابد ماندگاری داشته و خواهد داشت.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اهداف مهم امام حسین(ع) از قیام عاشورا را انگیزه دینی و اعتقادی دانست و بیان داشت: امام حسین(ع) با علم به اینکه دین در آن دوران به خطر افتاده و اعتقادات مردم ضربه دیده و همچنین در جامعه‌ای که به اسم اسلام اداره می‌شد برخی مسایل رخ می‌داد که با روح اسلام مخالف بود برای اصلاح جامعه به پا خواست و مصمم شد تا با قیام بزرگ خود اسلام را به مسیر درست خود هدایت کند و زمینه هدایت جریان‌های موجود در مسیر اسلام را فراهم کند.
سرلکیان با اشاره به اینکه این سازمان تحت نظارت رهبری اداره می‌شود تصریح کرد: وظیفه این سازمان احیاء و اشاعه اندیشه تابناک اسلامی در جامعه و در همه زمینه‌هایی است که موجب رشد و تقویت اسلام و ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم می‌شود.
وی با اشاره به تاثیر‌گذاری روحانیون، مبلغان و مداحان در بین آحاد جامعه افزود: در حال حاضر سالانه 94 روحانی مستقر در روستاهای استان فعالیت دارند و در این راستا دوره‌های آموزشی متعددی به منظور تربیت روحانی متخصص برگزار شده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی مداحان و تشکیل کانون مداحان سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: کانون مداحان استان با 650 مداح اهل بیت(ع) تشکیل و پس از ساماندهی برای آنان پرونده تشکیل شده و تا به حال سه مرکز آموزش مداحی برای آموزش و  تربیت مداحان با ارتقاء کار آنان  و آشنایی با عزاداری صحیح و دور از خرافه و انحراف در استان راه اندازی شده است.
سرلکیان آسیب‌زدایی و پرهیز از انحراف و خرافه در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش را ضروری دانست و گفت: دشمن به دنبال آن است که با ورود به مراسم عزاداری، جریان عظیم عاشورا و تاسوعا را که سد محکمی در برابر توطئه‌های شوم خود می‌داند را تحت تاثیر قرار دهد و آن را به بیراهه بکشاند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول